Trettioförsta Juli

 
 
Hallå! Jo, mitt bloggande går ju inte så bra som ni ser. Det är inget nytt som händer. Bara samma vanliga. Så har bara väntat på att något nytt och spännande ska ske. Igår var det ju tisdag, vilket innebar sista finskalektionen denna sommaren. Har fått lite repetition, vilket är jättebra. 
 
Så idag så tänkte jag visa er hur en vanlig dag kan se ut hemma hos mig. Dagen började med att jag vaknade upp intill Joakim, men han hade brottom hem så jag började dagen med att baka Scones, vilket var ett tag sedan. Mamma blev riktigt förvånad när jag ville baka, händer ALDRIG. Sedan stack mami och syster ut och cykla så jag och min slitna joggingskor bestämde oss för en 4km lång powerwalk. 
 
Efteråt bänkade jag mig i soffan med en frappe och min absoluta favoritbok och satt flera timmar och läste. Syster fick också för sig att skämma bort oss så blev en nyttig äppelpaj till efterätt. Om ni senare kikar in på hennes blogg så hittar ni receptet. Har också fått pippi på att läsa böcker, så cyklade till biblioteket för att kolla dess utbud. Kom hem med en bok så jag vet vad jag gör imorgon! 
 
Hoppas att ni har haft en bra dag! ♥