Boklistan

En lista som passar mig perfekt. Denna lista hittade jag inne på Jenna Vierinens blogg, kika även på hennes svar. 
 
Senast utlästa bok : Not that kind of girl av Lena Dunham. Hade så sett framemot att läsa den, och visst var den helt okej. Intressant att se vad Lena tycker och tänker. Mycket roande!
 
 
Läser just nu: Ska precis påbörja andra boken i serien The Mortal Instruments. Efter kanske ett år tar jag mig äntligen i kragen och läser Stad av aska.
 
 
Borde eller skulle vilja läsa just nu: Har så många böcker jag VILL läsa just nu, har kanske reserverat 5(?) böcker på biblioteket, har 3 böcker som jag redan lånat och 5 böcker i min bokhylla som jag borde läsa. OJ!
 
Bok eller annan kulturupplevelse jag ser fram emot i år:  Finns så många böcker jag ser framemot att läsa, bl.a. Insurgent, Isla and the happily ever after och The geography of you and me.
 
Senast fådda bok: Anda boken i Maze Runner serien, i vansinnets öken. Första boken var så bra så den ser jag framemot att läsa. 
 
Antal biblioteksböcker hemlånade: Just nu, 4 stycken. Men om man tänker från årets början, kanske 20?
 
När läste du senast en diktsamling?: I gymnasiet tror jag. Dikter är nog inte riktigt min grej. 
 
 
 
Såhär håller jag koll på vad jag läst: Förut hade jag inte alls koll, men nu har jag börjat med goodreads. Superbra sida som håller koll på det du läst, det du vill läsa och det du håller på att läsa just nu. Du kan ge recensioner och betygsätta de böcker du läst och hålla koll på vad dina vänner läser. Klicka HÄR för att komma till min sida.
 
Den tjockaste bok jag läst: Oj, ja. Har faktiskt ingen aning. Cassandra Clares böcker är ganska tjocka, men vet inte om jag läst någon tjockare. Oftast så orkar jag inte läsa så tjocka böcker, men försöker förbättra mig!!
 
cassandra clare - lena dunham - not that kind of girl - stad av aska
6
Celine

Själv blev jag helt galet kär i The Mortal Instruments serien, kunde inte sluta läsa när jag väl började haha!

Johanna

Den listan lånar jag :)

Svar: absolut! Vill verkligen höra dina svar!! :D
Felicias mode

Johanna

Nu är den uppe :)

Josefine Kitti

Oh så fin du är :) kul med lite boktips :)

maja

kul att läsa, är i behov av lite boktips haha :)

♫♪ sandra

kul lista!