Favoritplatser i Jakobstad

Eftersom jag bor i Jakobstad, och är nästan i centrum varje dag tänker jag nu dela med mig av mina favoritplatser (affärer, caféer och restauranger) till er. Dethär är då ställen jag besöker åtminstone 1 gång i veckan.
 
1. Maj's glasscafé
 
Är ni förvånad? Jag älskar det lilla mysiga stället, de goda bakelserna och vi får inte glömma deras supergoda latte. Om ni någon gång söker mig, börja här. Jag är åtminstone där 1-3 gånger i veckan.
 
 
2. Blossom
 
Om jag kunde skulle jag köpa precis ALLT som finns i butiken. Och nyligen har de börjat sälja Yankiee Candles. Jepp, har redan sniffat på precis alla, gråtit över att min ekonomi säger nej och gått ut.
 
3. Friends and brgrs
 
Älskar deras goda aioli-dipp, deras goda pommes frites och deras goda hamburgare. Mamma och jag var där i början av veckan, vi njöt till 100% av maten.
 
4. Biblioteket
 
Här spenderar jag en stor del av min tid, lånar x-antal böcker och sitter hopkurad i någon stol på övre våningen. Jag tycker att Jakobstads bibliotek är mysigt och rymligt och jag går oftast dit för att få se en annan miljö än min vanliga lägenhet.
 
5. Sunds trädgård
 
Och då inte bara för de väldoftande blommorna, utan för deras underbara inredningsprylar. Där skulle jag kunna gå runt en hel dag och sedan ha stor beslutsångest över vad jag ska ta med mig hem. 
 
Ni som har vägarna förbi Jakobstad, vilket är erat favoritställe? ♥
1
Hannah Kjellman

Fitness Club kommer etta, eftersom att jag dansar där med bästa dansgruppen. Skorpan kommer sedan på andra plats. Så underbara kanelbullar och supermysigt ställe :)

Svar: åh ja, det är så mysigt på skorpan! deras kanelbullar är bäst!! :)
Felicias mode