Vill du tipsa om en bok?

 
Ett år har gått sedan jag publicerade detta inlägg och nu är det dags igen. Nu vill jag ha ditt bästa boktips, en bok du gillar eller hört talas om. När jag läst boken kommer jag att göra en recension här i bloggen, lite tankar om boken osv. Kanske du hört talas om en bok men inte läst den och vill veta mera om den, jag då skriver du det i en kommentar här i detta inlägg. 
 
Förra året fick jag nästan tio boktips av er, jag hoppas på lika många detta år. Dock läste jag inte alla böcker ni tipsade mig om förra året men detta år ska jag förbättra mig! ♥
böcker - fangirl - john green - looking for alaska
14
Johanna Sundvik

Trasig av Shy Keenan. Dödsdömd av Damien Echols :)

Svar: tack så mycket för dina tips!! de lät riktigt spännande, ska ta itu med dem på direkten! :)
Felicias mode

Sandra

Nu har jag ju inte en blekblå aning vad du läst tidigare, men jag kan nämna några favoriter; Divergent-trilogin av Veronica Roth, Legend-trilogin av Marie Lu, Kvinnan i svart av Susan Hill, Fangirl av Rainbow Rowell, Nattfilm av Marisha Pessl och ja..hmm. Selection-trilogin av Kiera Cass vet jag att många gillar, gillade den sådär :) Om man gillar deckare är Louise Penny, Agatha Christie och Gillian Flynn bra!

Svar: Wow, tack så jättemycket för dina tips!! Så glad jag blir! :D
Felicias mode

Anonym

Min bästa väns dotter av Koomson Dorothy! Läsvärd, även andra böcker av författaren lönar det sig att läsa :)

Sara Pepparkaka

"Anna och den franska kyssen" av Stephanie Perkins är en mysig, romantisk bok om Anna som måste gå sitt sista skolår i Paris.

Lille john

Jag, Robot av Isaac Asimov, Golden Apples of the Sun av Ray Bradbury. :)

Frida

Throne of Glass-serien av Sarah J. Maas är ett måste! Min rekommenderade läsordning är Throne of Glass (bok 1), The Assassin's Blade (prequel), Crown of Midnight (bok 2) och Heir of Fire (bok 3). Bok 4, Queen of Shadows, ges ut i september. Är du inte fast efter första boken, så tro mig, det blir bättre! Huvudpersonen Celaena började jag gilla ordenligt efter att ha läst prequeln, och tredje boken var mind = blown. :)

Elin

jag gillar verkligen "Cirkeln" en bok som är början på en triologi om ett par ungdomar som får reda på att de har magiska krafter och måste komma överens för att bekämpa det onda. kanske inte genren du gillar, men värd att prova läsa för den handlar mycket om vardagsproblem också som gör den intressant :)

sv: tack så mycket :D

Isabel Bjon

The chocolate run! Superbra realistisk och dramafull bok! Lite girly av sig, men ändå värd att läsa!

mamma

Flickan med snö i håret av Ninni Schulman :)

skrivdivan.se

Egenmäktigt förfarande - Lena Andersson.

Bästa boken.

a

Jellicoe Road av Melina Marchetta

Iines

All the bright places av Niven Jennifer.

Den är nog vär att läsa (:

Pia Adermalm

"En tur med Cadillac" och "Hallonkyssar i en svart Mercedes" av Raili Syvänen.
Du sveps med till tiden som inte längre finns, möter starka kvinnor som överraskar och vågar ta för sig av livet i ett inskränkt samhäller, gör saker som kvinnor inte borde...

Sedan blir det svårt att välja en ny bok att läsa för du kommer att längta tillbaka till dessa böcker, till känslan som bor i dem. Lätt att relatera till, så målande skrivet så att du ser texten i "bilder" medan du läser.

Jenna

Bloggande om ett böcker jag läst nu i vår, finns en hel del läsvärt där! :) http://jenna.ratata.fi/blogg/article-63517-388829-lastips?categories_63517=7629