En fredagslista

HAR DU?
Öl i kylen? 
 
Nej, det har jag inte. Det ända drickbara du hittar i min kyl är lite citronvatten

Något husdjur? 
 
Inte för tillfället, men skulle vara så mysigt att ha en lite kisse här hemma. Vi får se hur det blir med det. Kanske borde skaffa ett bra boende före det.

Någon favoriträtt? 
 
Oj, många. Sushi är en klar favorit och lax i ugn tackar jag verkligen inte nej till. Lite rotfrukter till det och jag är nöjd!

Puder på dig? 
 
Faktiskt inte. Körde enkelt idag när jag bara skulle plugga i skolan. Bara lite mascara och foundation.
 

Några framtidsplaner

Det finns en del. Bland annat vill jag verkligen åka till Paris igen. Jag är så redo. 

 

Någon sjukdom? 

Inte vad jag vet. Frisk som en nötkärna! 

Gymkort?

Nej, det har jag inte. Min ekonomi klarar inte av det just nu! Jag nöjer mig med långa promenader längs älven! ♥

Fikat idag?

Endast kaffe. Vi skulle nämligen käka hamburgare ett par från klassen senare. 


Nagellack?

På tånaglarna kör jag med ett rött nagellack. Lackar sällan händerna eftersom att det försvinner så lätt och jag äger inget nagellacksborttagningsmedel heller. En av få saker jag inte orkat hassa mina pengar på.  

 

VEM?
Delar du mest minnen med?  

Min familj och min barndomsvän Elin

Längtar du mest efter?

Mina härliga brudar! Så länge sedan vi alla kunnat spendera tid tillsammans. Jag tror vi behöver en rejäl utekväll. Det är vad sommaren får erbjuda. 

Stör du dig på? 

Har funderat, men kommer inte på någon jag stör mig på just nu. Det är ju bra!

Lagar mat? 

Ja, det är väl jag. Det brukar vara så när man bor ensam! 

Diskar? 

Det är nog jag också. Dessutom har jag ingen diskmaskin så får diska förhand. Men det är okej, har gjort det nu i två år och överlevt! 

 
VILKEN?
Tidning läser du? 

Veckorevyn är min favorit, men läser också Topphälsa och Plaza Kvinna när jag har pengar och tid över. 

Dag fyller du år? 

Detta år fyller jag år på en fredag!! Då blir det partaj minsann. Länge sedan jag fyllde år närmare helgen. Känns som om jag alltid lyckas fylla på en måndag eller tisdag haha.

Årstid föredrar du? 

Sommaren, men våren är också rätt mysig. 

Kommun är du uppväxt i? 

Fina Larsmo. ♥

 

VAD?
Gör du nu? 

Tar det lugnt efter en intensiv dag med plugg och afterwork.

Gör dig till en bra människa? 

Jag är omtänksam och snäll. Någon att lita på.

Gör dig till en dålig människa? 

Jag är rätt så tråkig och stannar ofta hemma istället för att hänga. Måste verkligen ta mig i kragen. 

Vill du arbeta med? 

Som kostrådgivare eller något åt det hållet!

Är roligast just nu?

Våren, att det blir varmare och ljusare. Att man kan spendera mera tid utomhus. Jag blir så mycket gladare och peppad när solen kommer fram. Jag ser ett ljus i tunneln. 

Har du på dig nu?

En mysig outfit bestående av ett par bekväma shorts och en svart t-shirt. 

Äger du för skor? 

Allt mellan himmel och jord. Sneakers, klackar, boots, you name it!

Har du för storlek i skor

Storlek 38

Läser du för bok?

Som stjärnor i natten av Jennifer Niven

Ska du göra nu? 

Jag tänkte faktiskt fredagsmysa med en film! Precis vad jag behöver efter en lång dag!

Denna lista kan du hitta inne på Malins blogg

Josefin och Vanja - fredag - fredagslista - larsmo - veckorevyn