DET NYA SKOLÅRET

Godmorgon på er! Just nu känner jag att tiden bara springer iväg. Vart har tre månader gått? Vart har sommaren tagit vägen? Nu sitter jag här och försöker frenetiskt packa ner allt som ska med till Umeå igen och gå igenom de kläder jag kan lämna här (typ sommarkläder och sådant). Jag är glad över det förråd som jag hyrt i Umeå så att jag inte behövt slarva alla mina ägodelar över Kvarken. 
 
Så hur kommer denna höst att se ut för mig? Jag har inte riktigt berättat hur eller vad som händer eller hänt under sommaren. Som ni kanske minns så blev jag bostadslös i slutet av Maj/början av Juni månad eftersom hon som jag hyrde i andra hand av skulle säga upp lägenheten. I början av Juni sökte jag aktivt efter någonstans att bo och började bli smått orolig när min kötid inte räckte till på vissa bostadssidor. 
 
Men till slut kom det den dagen jag nappade åt mig en nyproducerad etta på 21 kvadratmeter med bra avstånd till Universitetet (ligger alldeles bakom). Jag blev så lättad och kunde äntligen andas ut och njuta av sommaren. Dessutom skönt att veta att jag kommer kunna bo här nu hela min studietid och inte alls behöva fundera på boende längre. Nyckeln till lägenheten damp precis ner i brevlådan, så nu är jag redo! 
 
 
Jag flyttar in den 1 september vilket innebär att jag under de fyra första dagarna måste bo på hotell. Men inte ska vi klaga, hotellfrukost är ju det bästa. Jag får uppdatera er mera om den situationen på söndag. Då tar jag nämligen mitt pick och pack och styr kosan mot Umeå. Då börjar allvaret igen. Men åh vad det ska bli skönt att komma igång med rutiner igen. Ett nytt skolår med nya möjligheter. 
 
Hur är det med er, någon annan som ser framemot ett nytt skolår? 
21 kvadrat - Umeå - Umeå Universitet - lägenhet - skolår - studentlägenhet - svenska studenthus
2
Karolina

Vad skönt att det löste sig, bostadssökning är något av det mest ångestfyllda som finns, speciellt när det är bråttom... :D

Svar: Ja men verkligen! :D
Felicias mode

Jenna

Vilken tur du har som har hittat en egen etta i Umeå. :D Bostadsköer i svenska städer är ju helt hemska.

Jag ser också mycket fram emot skolåret, eftersom jag efter min masterexamen har varit fri från studier ett år då jag jobbat. Det ska bli så kul att få sätta igång med en till master och få utmana sig själv igen.

Vilket hotell ska du bo på i Umeå? Är snart själv på väg till Umeå så vill ha lite tips på bra hotell i Umeå.

Svar: Denna gång kommer jag bo på hotell Pilen. Tidigare har jag bott på hotell Björken som funkar bra, är nära Universitet och sjukhus. För något år sedan bodde jag på hotell Avenyn som är mitt i centrum som jag varmt kan rekommendera. Superfin inredning och bra hotellfrukost. Kika in i slutet av veckan så kanske ett inlägg om just detta dyker upp! Kram! :)
Felicias mode