JULMARKNAD

Igår ägde julmarknaden rum på Västerbottens museum här i Umeå. Jag tror att hela stan var samlad på ett och samma ställe eftersom det var så mycket folk. Över 100 försäljare var också på plats. Det tråkiga var att det var så himla kallt så mina händer och fötter blev snabbt små isklimpar vilket relaterade i att jag snabbt styrde kosan hemåt. 
 
Jag älskar att gå på marknader, stämningen är så underbar. Speciellt nu i juletider. Jag brukar oftast inte köpa något på marknader men denna gång fick ett chai te komma med mig hem. Det chai te jag hade tidigare tog nämigen slut för ett bra tag sedan och denna påse (som ni ser på bild nummer 3) kostade endast 35 kronor. 
 
 
Solen tittade också fram, så mysigt!
 
 
Téet som jag fick med mig hem!! 
 
 
Spanade även in Finska klubben som sålde kålrotslådor, finskt bröd och finska sockrade grisar! 
 
 
7 st munkar för 100 kronor, det kan jag kalla kap eftersom munkarna var rätt så stora! 
 
 
Som ni ser så var det rätt så mycket folk, men lyckades ändå stöta på min klasskompis. 
Umeå - chai te - finska klubben - julmarknad - munkar - västerbottens museum
4
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Mysigt med julmarknad :)

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så mysigt

Danielas Dagbok

ååå ja älskar också att gå på julmarknad!! :)

Fani

Julmarknad är ju lätt något utav det absolut mysigaste alltså :) Älskart!

Svar: ja visst är dom! Jag får sån julstämning! :)
Felicias mode