Dagens fika

 
Jag har varit extremt sugen på semlor hela veckan. Det har t.o.m gått så långt att jag upprepade gånger har sökt på hastagen #semla på instagram och gillat precis varenda bild. Så idag efter två timmar av plugg begav jag mig mot Ica för att ihandla nyaste Veckorevyn och två stycken semlor. 
 
Undra vad det blir till fikat idag? 
fettisdag - fika - semla - veckorevyn
14
Elvira Kavallin

Själv ska jag äta kladdkaka ikväll :)

Svar: kladdkaka är också gott, med massa grädde och kanske en kopp kaffe! :)
Felicias mode

Livet i USA

Lägg av vad gott!!

Becka

Åh, va gott! Älskar semlor :D

Svar: men ja, all grädde och mandelmassa!!! :D
Felicias mode

Eleonora Adriana ♥

Mys :)

Svar: hihi ja, älskar att mysa till det! Kmr köra på samma mys idag också <3
Felicias mode

ISA

VILL HA SEMLA!!

Svar: ååååååååh du måste springa och köpa! :)
Felicias mode

Linn Strömberg

Mumsigt!

Svar: hihih ja! Ska köra samma mys idag! :)
Felicias mode

josephine Asplund

Mysigt!
Lycka till med din fina blogg och hoppas du får en bra söndag, kram <3

Malin Hyving

Hade helt glömt bort att det var semmeltider tills en kompis bjöd på det i veckan. Nu är jag sugen på fler hela tiden!! Är för lat för att göra egna, så jag ska nog också gå till affären och införskaffa en eller två.

Svar: jag är så dålig på att baka, det är verkligen inte min grej! :) ja men du måste verkligen passa på nu!!!!! :D
Felicias mode

Fairyland surprises

Inte konstigt att du blir sugen på semlor! Det är ju bilder på semlor överallt!! :D

Svar: hahaha ja, vilken tur att jag har en ännu idag att käka!!! :D
Felicias mode

Jennifer - svensk globetrotter i Helsingfors

Alltså jag älskar också semlor! Men du, jag har en fundering - du som flyttat från Finland till Sverige, upplever du någon skillnad på semlorna? Jag tycker nämligen de är bättre i Sverige ;) Har skrivit om det bl.a. här: http://jennifersandstrom.se/2016/02/01/basta-receptet-pa-semlor/
Vad har du för upplevelse och åsikt i frågan? Eller har du ens funderat på det? :D

Fanny

Gud vad gott! :D

Zara

sv. Åh tack! Ja det tycker jag verkligen att du ska köpa, så himla fina! :)

N

Åh vad gott!

anneli

Det såg verkligen helsmaskigt ut måste jag få säga :)