SÖNDAGSLISTAN

Nämn något som gjorde dig glad igår:
När tjejen som sålde lösglass på torget gjorde stora glassbollar åt oss. Då blev jag lycklig! 

Vad gjorde du kl 08 i morse?
Då tänkte jag arga tankar om min förkylning. De senaste dagarna har min hals gjort ont och huvudet har varit tungt och igår mådde jag mycket bättre men idag vaknade jag upp med ont överallt...

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Jag drack en kopp Finrexin med hoppet om att min förkylning ska ordna upp sig! 

Det sista du sa högt?
Jag tror jag skrattade åt något mamma sa vid köksbordet. 

Det senaste någon sa till dig:
Mamma: ett barn drog upp kjolen på sin mamma och utbrast: oj mamma vilken stor rumpa du har! Haha, fina konversationer vi hade vid matbordet denna söndag.

Vad var det senaste du åt?
Det var lösglassen igår kväll. Den var sååå god! 

Vad var det senaste du köpte?
Ett glas vin inne på Pavis!

Vad är det för färg på din ytterdörr? Den är brun!.

Vad är det för väder hos dig nu?
Lite mulet, men det håller på att klarna upp. Tror det kan bli bra väder till eftermiddagen!

 

Godaste glassmaken?
Cookie Dough, solklar favvo! Den funkar i alla lägen!

Sover du tungt?
Nej, kan vakna av minsta ljud. Ibland blir det jobbigt om jag sovit lite och vaknar av att t.ex. mina föräldrar sticker iväg till jobbet. Då kan jag inte somna om... Men jag är oftast pigg fast jag haft en dålig natts sömn.

Drömmer du mardrömmar?
Jag drömmer aldrig. Jag är så avundsjuk på de som kommer ihåg sina drömmar. Mamma berättade om sin knasiga dröm i morse och jag tittade avundsjukt på henne. Förut kunde jag drömma de knäppaste drömmarna men nu är det år och dagar sedan jag drömt något. 

Vad ser du om du tittar till höger?
En fin söndagsmorgon, ingen trafik ute och ett par pensionärer som är ute på sin morgonpromenad. 

Höger el vänsterhänt?
Jag är vänsterhänt! 

Favoritgodis?
Kombon choklad och saltlakrits är en höjdare! 

Hur många kuddar sover du med?
För tillfället 2 stycken men vanligtvis 3.

Morgon eller nattmänniska?
Kan man vara både och? Isåfall är jag det. Men jag älskar att stiga upp tidigt och njuta av en lugn morgon!

 

Vad är viktigt för dig?
Att jag själv mår bra. Om inte jag är i balans blir inget bra. Så om jag har en svacka försöker jag fixa det. 

Är du kittlig?
Inte så värst, det är mest irriterande om någon kittlar mig. Gör bara ont.

Snarkar du?
Nej.

Stökigt el välstädat?
Jag är nog något där emellan. Jag gillar inte när det är stökigt, men välstädat har jag nog inte heller. Lite smuts i hörnen tycker jag att man kan ha. 

Vad gör dig glad?
Små ljusglimtar i vardagen. En fin kaffestund, bra väder, choklad, livet etc.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Konst tror jag. Och franska.

Bästa grönsak?
Avokado, zucchini och morot.

Vad är det bästa med söndagar?
Att man inte behöver känna någon press, söndagar är till för netflix, godis och mys. Helt enkelt en perfekt dag att vara sjuk på. Det är då man ska passa på att vara extra lat och verkligen njuta av det sista av helgen och peppa för en ny jobbvecka! 

Denna lista hittas HÄR

söndagslista
1
Linn Bank

Åh så härligt lista! Kanske lånar den med hehe!

Svar: åh ja! Gör den du med! :)
Felicias mode