GLAD LILLA JUL

 
Glad lilla jul på er! Idag är det första gången på fem dagar jag ser solljus. Eftersom att vi nu i en månad framöver kommer att spendera all våran tid i storkök innebär det att jag går ut genom dörren halv 8 varje morgon och påbörjar dagen med en kopp kaffe inne i vår restaurangs matsal. Dagarna är intensiva men otroligt roliga och lärorika och vi har serverat runt 100 lunchgäster varje dag. Jag kommer hem runt halv 5 varje dag och då har solen redan hunnit gå ner. 
 
Så idag har jag njutit av en lång frulle, jag har inhandlat en julstjärna och även börjat julpynta för imorgon är det ju faktiskt första advent. Jag har också bryggt gott kaffe som jag drack framför några youtube-klipp. 
 
Det som är annorlunda denna lilla jul är att jag spenderar den här i Umeå, långt borta från familj och vänner. Förra året kom familjen hit, vi shoppade, åt god julskinka, spelade Alias och drack glögg. Detta år passade det inte för mig att åka hem eller min familj att åka hit. Men inte ska vi vara ledsna över det utan får göra det bästa av det. Eftersom att jag har haft en stressig vecka ska jag endast ta det lugnt idag, ska ha en mysig hemmakväll, äta pepparkakor och se en julfilm. För mig låter det underbart! 
 
Nu vill jag önska er en underbar lilla jul och en härlig första advent! ♥
christmas - doftljus - första advent - ica - julpynt - julstjärnor - kaffe - lilla jul - scented candle