Kattutställning på Arken Zoo

I lördags besökte jag spontant en kattutställning på Arken ZooStrömpilen. Jag älskar katter och eftersom att jag nu inte har en själv kändes det bra att kunna gå och klappa lite katter. På plats fanns bland annat ragdolls, norsk skogskatt, burma och sibirisk katt. Är de inte för underbara!!! 
 
 
Åh, denna var en av mina favoriter! Kattens päls var så mjuk och len! Dock gillade den inte när det var så många andra katter i rummet, men ägaren sa att hen älskar människor! 
 
 
En fullvuxen ragdoll, så vacker!
 
 
Min andra favorit, endast 4 månader gammal. Dock kommer jag inte ihåg rasen men jag tror att det är en Exotic Perser. Så himla söt!
 
 
Norska skogskatter!
 
 
Sist men inte minst denna söta krabat som städat upp sig med en liten fin röd fluga! 
 
Umeå - arken zoo - burma - katt - katter - kattutställning - norsk skogskatt - perser - perser exotic - ragdoll - royal canin - sibirisk katt - strömpilen
1
Ida-Marie Jungell

näääää va söta!!!