den andra april

Åter igen har veckan kommit till sitt slut. Jag har satsat på en lugn helg med bokföringsplugg, serietittande, godisätande och biblioteksbesök. Det blev rätt så mycket runt torsdag/fredag och jag kände att jag behöver varva ner för att kunna vara förberedd på en ny vecka. Jag blev nämligen inskolad på mitt sommarjobb och sprang från tentaplugget till arbetslivet. Jag som inte är van med att vara igång en hel dag var helt utmattad i torsdags när jag ramlade in genom dörren 22:30. Blev två intensiva dagar. 
 
 
Därför passade jag på att njuta i helgen (så mycket som det gick, pluggångesten är ganska stor just nu). Jag har påbörjat ny bok, boken som jag ville läsa nu i vår. Ska bli spännande! Jag veckohandlade även idag och provade på Champinjonburgare när de hade dem på specialpris. Riktigt goda var de! 
 
 
Eftersom att vädret har sett ut såhär hela helgen (bra för tentaplugget) så har jag spenderat helgen inomhus. Idag har jag städat lägenheten och tvättat kläder, det är en söndagstradition nu. Det är bara på söndagar jag orkar ta tag i det. Men det känns bra att kunna börja veckan med en ren och fin lägenhet, ett fullt kylskåp och rena sängkläder. 
 
Nu hoppas vi på en riktigt bra vecka, deltenta på tisdag men efter det kan jag andas ut i nån vecka. Ha de gött! ♥
Umeå - champinjonburgare - cheryl strayed - ica gott liv - vild