Detta gör mig glad

6 saker som gör mig glad:
 
Komplimanger & Beröm
För att jag ska hålla mig motiverad har jag insett att jag behöver beröm eller komplimanger för det arbete jag gör. Även spontana komplimanger i vardagen är något jag uppskattar och förgyller min dag märkbart. Vi lever i ett samhälle där vi ständigt söker bekräftelse och jag är inget undantag. En liten komplimang är lätt att slänga iväg och kan göra någon gladare än du tror. Sprid kärlek hörni! 
 
Katter
Jag har alltid varit en kattmänniska och mitt humör höjs automatiskt när jag är i samma rum som en katt. Det är som att massa endorfiner i kroppen produceras när jag får mysa och gosa med dem. Jag kan garanterat lova att ni hittar en eller två katter hemma hos mig i framtiden. En liten lurvboll som springer runt fötterna. ♥
 
 
Löpning
Jag har hittat charmen i löpningen. Speciellt nu när det börjar bli varmare utomhus och man kan springa ute. Jag är verkligen ingen gymråtta (fast jag var faktiskt två gånger på gym under påskhelgen, rekord) så därför är promenader och löpning min räddning. Och nu när solen tittar fram allt oftare är det skönt att efter en tung dag koppla av ute i naturen! 
 
Låten Ja må du leva
Ni har väl inte missat Darins nya låt Ja må du leva? Jag vet inte varför, men den gör mig riktigt glad och det är bara den låten jag vill lyssna på just nu. 
 
En bra natts sömn
Jag har alltid haft problem med sömnen, kan vakna upp flera gånger under natten eller vakna extremt tidigt och inte kunna somna om. Så de nätter när jag sover oavbrutet, vaknar upp efter 8 och känner mig pigg, de gör mig otroligt glad och ger en bra start på dagen. 
 
Att äta frukt
Jag älskar frukter, äter åtminstone 2 olika frukter varje dag. Så när jag får äta frukt blir jag glad, de är ju så himla goda och läskande och innehåller bra vitaminer. Oftast äter jag ett äpple till frukosten och avslutar dagen med en apelsin eller päron (om de har erbjudande på ICA, päron är ju så himla dyrt). Förra veckan köpte jag även hem jordgubbar och banan som jag mumsade på. Vindruvor är också något jag alltid har i frysen. Bra att mumsa på när sötsugen kommer. 
 
 
och lite choklad vid sidan om också, för en balans! ♥
 
#happichallange
bananer - darin - frukt - happichallange - ja må du leva - jordgubbar - katter - löpning - träning