Har du fått ett nytt stjärntecken?

Är du som jag och följer slaviskt alla horoskop i tidningar eller på nätet? Jag tycker att det är så intressant att se hur mitt stjärnteckan speglar vem jag är, vilka personlighetsdrag jag kan se som matchar med mitt stjärntecken. Jag måste erkänna att när jag gick i lågstadiet gjorde tester som tog reda på om min livs kärlek och jag passade ihop, haha. Ända sedan lågstadietiden har jag tydligen varit intresserad av astrologi (eller bara för att ta reda om jag och han jag gillade skulle bli tillsammans). Jag är född i vågens tecken, vilket jag tycker är spännande och nedan listar jag bra och mindre bra egenskaper hos en våg:
 
Bra egenskaper hos vågen:
  • Diplomatisk och fredsälskande
  • Söker harmoni och balans
  • Sällskaplig och charmig person
  • Skönhetsälskande och mycket romantisk
  • Lojal mot sina vänner
  • Artig och bra på att lyssna
  • Kärleksfull
 
Och här är lite mindre bra egenskaper hos en våg:
  • Kan vara rätt lat
  • Ofta obeslutsam och ombytlig
  • Flirtig, ytlig och nöjeslysten
  • Lättlurad och lätt påverkad
  • Egen kär
 
Även lite kul fakta om en våg:
  • vågar är extra svaga för sötsaker
  • vår känsligaste kroppsdel är rumpan
  • det lämpligaste yrkesvalet för oss är något inom skönhet eller yrken som kräver diplomati som t.ex. advokat eller psykolog
  • vågar är barnkära och trivs bäst med en stor familj
  • vågen är inte praktisk
  • vi kan ha svårt att välja och kan hålla på att väga för och emot i all oändlighet
  • Vågens starka önskan att kompromissa och tillfredsställa omgivningens önskningar kan göra att det är svårt att veta vad vågen själv har för åsikt
  • vi avskyr gräl 
 
 
Mycket har förändrats sedan de ursprungliga stjärntecknen ritades, över 3000 år faktiskt och kalenderåret har förskjutits (vilket du kan läsa mera om här) vilket nu resulterar i att vi har 13 stjärntecken istället för 12. Det nya stjärntecknet som införts är ormbäraren Och här och häpna, detta innebär att det kan vara att du fått ett helt nytt stjärntecken!! I hela mitt liv har jag varit en våg och nu ska jag ställa in mig på att jag är en jungfru istället. Det är helt galet för mig. 
 
De nya datumen för stjärntecknen är: 
 
Stenbocken - 20 Januari till 15 Februari
Vattumannen - 16 Februari till 10 Mars
Fiskarna - 11 Mars till 17 April
Väduren - 18 April till 12 Maj
Oxen - 13 Maj til 20 Juni
Tvillingarna - 21 Juni till 19 Juli
Kräftan - 20 Juli till 9 Augusti
Lejonet - 10 Autugusti till 15 September
Jungfrun - 16 September till 29 Oktober
Ormbäraren - 29 November till 16 December
Skytten - 17 December till 19 Januari
 
 
Någon av er som också fått ett nytt stjärntecken? Ni kan hitta mer information om ert stjärntecken (och även det nya) på denna sida.
 
 
astrologi - horoskop - libra - ormbäraren - stjärntecken - vågen