När studierna tar över vardagen

 
Jeans_H&M Tröja_Romwe
 
Dagens outfit har bestått av mina bekväma jeans (bra när man har föreläsning från 9 - 14) och en mysig tröja. Jag känner att det är dags för en liten update om vad som hänt den senaste veckan. I onsdags skrev jag äntligen tentan inom extern redovisning, nu kan jag iallafall lägga bokföring, aktier och bokslut bakom mig. Iallfall för en stund, detta moment har inte visat sin bästa sida denna termin. Så i onsdags tog jag en pluggpaus, andades ut och förberedde mig mentalt för att påbörja omtenta-plugg. Torsdagen spenderades i biblioteket med gamla anteckningar för att försöka fräscha upp minnet, försöka lära sig motivationsteorier samt ledarskapssynsätt och annat som jag verkligen inte har något intresse av. Men hej, ibland måste man bita ihop.
 
Idag påbörjade vi vår sista kurs för denna termin, Ekonomistyrning. Klockan nio infann jag mig i salen där vi började med en liten introduktion till kursen. Sen var det bara pang på och 4 timmar senare var man helt rörig i huvudet av alla fasta och rörliga kostnader. Efteråt satt jag någon timme i skolan för att repetera allt vi gått igenom.
 
Ja, ni hör ju. Mitt humör är inte så positivt just nu och allt mitt fokus är på skolan, just nu är universitetet mitt andra hem. Men som jag skrev tidigare så är det bara att bita ihop, livet är inte en dans på rosor hela tiden. Men jag försöker ändå hitta en balans mellan plugget och mitt vardagliga liv, försöker få in lite träning för att ge hjärnan lite syre och försöker unna mig något lite extra till helgen som en liten belöning för veckan. Som jag kämpat denna vecka alltså. Mina tankar är all over the place just nu. Det jag skulle behöva är en veckas solsemester med goda drinkar på beachen med tjejerna. Sol och värme är något jag längtar efter. Är inte sommaren här snart? 
 
Så denna valborg kommer inte att gå i firandets tecken. Detta år får jag vara vuxen och inse att om jag ska klara denna kurs så måste det pluggas, vilket innebär att jag spenderar hela helgen på skolan. Får nog ta med mig extra god fika för att hålla motivationen uppe, det är de där små ljusglimtarna i vardagen jag får försöka hitta. 
 
Jag vill önska er en riktigt bra och mysig valborg nu, och fira lugnt! ♥
 
#goodlooking - Dagens outfit - Umeå - ekonomistyrning - kostvetare - romwe - studieliv - studier - vardag
3
Mamma

☝👏 kämpa på gumman! Tänker på dej! Kramar💜💗

Anonym

☝👏 kämpa på gumman! Tänker på dej! Kramar💜💗

Linnea

Så vacker!