#throwback Valborg 2016

Glad Valborg på er! Dagen började kanske inte på bästa sett med snöstorm och isande blåst, hela Umeå var täckt av ett tjockt snötäcke när jag cyklade iväg till ICA för att veckohandla. Ett riktigt opeppande väder, vilket inte stört mig eftersom jag spenderat hela dagen på universitet med näsan i boken. 
 
Detta år har jag helt enkelt valt att hoppa över valborgsfirandet (fast det gör lite ont i hjärtat när jag ser alla snaps från firande vänner) och fokuserat på studierna. Men det kommer väl en valborg nästa år också, kanske en som erbjuder bättre väder och några extra plusgrader. 
 
Eftersom jag inte firar iår får ni idag istället en tillbakablick från förra året, när vädret var super, feelisen var på topp och när jag och några klassisar grillade ute sent om kvällen. Så MYS! Vill ha värme och grillväder nu!!! 
 
Jag var blond och körde på denna outfit. Jag kunde gå utan jacka utan att frysa. Idag har vi haft runt +1 och jag gick faktiskt till universitet i vinterjacka och stor halsduk. Vilka kontraster!!!!
 
 
Vi spelade kubb, drack och åt gott och samtalde till sent på kvällen utan att frysa. Det känns som att våren är lite sen iår. Men förra årets valborg var toppen! 
Umeå - Umeå Universitet - Valborg - chorizo - halloumi - vappen