A DAY OFF WORK

En ledig dag kan verkligen reparera själen. Att jobba åtta dagar i streck, varav 5 av dom passen var kvällspass gjorde att jag dag nummer åtta kände mig rätt så sliten när jag cyklade hem från jobbet 23:07. Så idag har jag maxat min lediga dag, jag har helt enkelt inte gjort något vettigt idag. Hur skönt är inte det? 
 
 
Jag vaknade runt 8, klev upp ur sängen vid 9 efter att jag checkat instagramflödet och började göra iordning lite frukost. Idag blev det gröt med äpple, lingon, nötter och kanel. En kombo som inte kan gå fel. Några youtube-klipp senare och jag är redo för dagen. Pluggar i hörlurarna och bänkade mig på utsidan med Flora & Fridas podd. 
 
 
Jag har också lyckats meditera idag, en seg start. Kunde inte riktigt släppa tankarna, men övning ger färdighet. Annars har jag varvat läsning med serietittande och lite matprepp inför kommande arbetsdagar. Påbörjade femte säsongen av Orange is the New black också, så spännande!!!! Och boken jag läser kommer komma upp i ett senare inlägg, stay tuned guys!! 
 
 
Och här ser ni fredagens middag, en pastasallad med kyckling, ost, lök, tomat och en riktigt god salladsdressing. Denna tog jag hem från jobbet, supergod minsann! 
 
 
Efter middagen lyssnade jag på lite disney-soundtracks (?) medan jag diskade, städade lite och gjorde iordning en ansiktsmask. Kan denna dag vara mera relaxed? Nu ska jag avsluta denna dag med mera serier, kvällsmål och några tända ljus i detta dystra augustiväder. Jag har en jobbhelg framför mig, så måste ladda upp på bästa möjliga sätt. 
 
Hoppas ni haft en grym fredag! 
böcker - flora & frida - ledig - pastasallad - podd - sommarjobb - youtube
3
Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh, lät verkligen som ett perfekt sätt att spendera en ledig dag på!

Lina

Åhh fan vad gott!

Yasmine

usch jag kommer ihåg när jag jobbade sådär...sliter mycket på en tillslut! Ta hand om dig! ;)
Bra och skönt med en ledig dag med inte så många måsten iaf! =) Läste inlägget om boken också. Kan inte koncentrera mig på att läsa böcker, annars hade den varit perfekt för mig då jag älskar att fundera på sådana frågeställningar om livet o döden och meningen med allt =)

Ha en bra kväll!

Svar: Tack så mkt för din kommentar! Så fin du är, kram!!
Felicias mode