AUGUST GOALS

Veckorna går så fort nu. Vi har redan klivit in i Augusti, jag är definitivt inte redo mentalt för att snart börja skolan igen, att återgå till de vanliga rutinerna. Sommaren börjar lida mot sitt slut nu, inte många jobbvveckor kvar. I dagens inlägg har jag listat några punkter jag vill jobba med denna månad, mest om det psykiska men även en del mål jag vill uppnå: 
 
meditera mera 
något jag försökt med flera gånger, att sätta mig ner, bara andas och slappna av. Det har kanske gått bra i någon dag, men sedan har jag bara glömt bort det och stressat vidare. Men nu ska jag iallafall försöka, 5 minuter, that's all i need. 
 
utveckla mitt skrivande, skriva 10 minuter varje dag
Det är en sak jag länge har försökt ta tag i. Mitt skrivande. Eftersom att jag älskar att läsa böcker har jag länge funderat på att skriva något själv men jag får ingen början på det hela. Hur gör man? Men i Augusti ska jag skriva, åtminstone 10 minuter varje dag, om vad som helst. Det behöver inte ha någon mening. Ni får gärna ge mig tips om saker jag kan skriva om, skulle vara roligt att få någon sorts början.
 
fokusera på mig själv
Jag känner att jag alltid tjatar om detta, men det är något vi ofta glömmer bort. Att fokusera på sig själv, vad man själv älskar och drömmer om. Vill jag sitta inne en solig dag med netflix och en påse godis, då gör jag det. Vill jag lyxa till det med en god lunch ute på stan en vardag, då gör jag det. Tänk inte, bara gör! Det är vad min augusti-månad ska bestå av. #selflove
 
 
Ta dagen som den kommer, sluta planera
Detta går lite hand i hand med förra punkten. Jag blir lätt rastlös och vill planera mina dagar på förhand så att jag inte sitter och rullar tummarna hemma. Jag vill göra det jag känner för, inte tänka utan bara gör. Sluta fundera på konsekvenser och leva livet fullt ut. Helt enkelt leva i nuet.
 
detoxa mina tankar
En mycket viktig punkt som jag ska fokusera på denna månad. Det är mycket som händer där uppe i hjärnkontoret nu med bland annat höstens planer och framtiden. Jobbigt när man börjat tveka på sin utbildning och framtida yrke och jobb. Denna månad ska jag försöka få någon klarhet på allt. Genom att jag ska "detoxa" mina tankar så innebär det mera meditation, morgonpromenader i solen och försöka få in lite positivitet i mitt tankesätt. Missförstå mig inte nu, jag är rätt positiv för tillfället, sommaren har gett mig mycket men positivitet för det som komma skall. 
 
läsa läsa läsa
och såklart, läsa. Kommer att fortsätta att plöja genom böcker som vanligt. Det är bra för själen. Ger mig ett bättre ordförråd och ett inre lugn! 
 
sprida kärlek
en positiv eller peppande kommentar, det är allt som behövs för att förgylla någons dag. Jag vill sprida lite kärlek och antigen skriva något fint till någon varje dag eller säga något som framkallar ett leende på läpparna hos någon annan. Hur underbart låter inte det 
 
 
 
inspirationen till detta inlägg fick jag från denna tjej, hon inspirerar, förgyller min vardag och har en sprudlande energi. Självklart har hon sina ups and downs, livet är inte en dans på rosor, vilket ger mig en insikt att allt kan övervinnas med det rätta tankesättet. 
 
även Josefin & Vanjas poddavsnitt nummer 103 när Josefin berättar om sin yoga-resa och även hennes inlägg där hon berättar om sina insikter från hennes yoga-vecka. Hur underbart skulle det inte vara att spendera en vecka på en yoga-resa, äta vegansk mat och hitta ett inre lugn? 
Josefin & Vanja - Yoga - detoxa - josefin dahlberg - marissa lace - meditation - mentalt - psykisk hälsa - quote - self love
2
Sandra Leone

Himla bra mål!

ISA

Så himla bra ju! Det där med skrivande, att bara skriva något, vad som helst, tror jag är en jäkligt bra grej för att komma igång! Blir så peppad av sånt här, att läsa andras mål! heja dig <3