Den nya terminen

 
And I'm back! Tillbaka i Umeå, min studiestad. Jag hoppade på båten klockan 8:00 på söndag morgon och anlände i Umeå vid halv 12. Nu är det mera liv och rörelse här, man märker att studenterna har återvänt och är nu redo att ta itu med studierna efter sommaren. 
 
Jag stack genast iväg till affären för att fylla kylskåpet med mat, gjorde iordning lite lunch och satte igång med städningen. Nu är lägenheten fin och ren och kylskåpet är fullt. 
 
 
Jag känner att jag fått en lugn och bra start på den nya terminen. Söndagskvällen spenderades i sängen med godis och film, perfekt sätt att ladda batterierna inför skolstarten. Idag vaknade jag rätt så tidigt och beslöt att knyta på mig skorna och börja dagen med en morgonpromenad. Det var helt magiskt ute på Nydala. Folktomt och lugnt. Jag passade på att ta massa djupa andetag, byta ut gammalt syre i kroppen och ersätta det med nytt. 
 
Något jag verkligen uppskattar är att jag är en morgonmänniska. Det finns inget bättre än att börja dagen med att befinna sig nära vattnet och iaktta soluppgången i lugn och ro. Att bo såhär nära skog och vatten är underbart. 
 
 
Nu är jag redo för att börja den nya terminen. Att vara hemma med familj och vänner har också gett mig massor, massor med styrka och nya tankar och idéer om den kommande hösten. Jag har reflekterat och tänkt, grubblat och bollat idéer. Jag inser att jag är väldigt "hemlighetsfull", om vi nu kan kalla det det, men det är för att jag är rätt så osäker på mig själv just nu. Jag kan lova er (för alla ni som undrar, hej mormor och mina fem trogna fans) att snart så faller alla bitar på plats. Då ska jag uppdatera er om min situation. Tills vidare så ska jag försöka njuta av tillvaron, njuta av hösten, mysa och ta dagen som den kommer!
 
Ta hand om varandra! Ha det bäst! ♥
Umeå - meditation - morgonpromenad - nydala - nydalasjön - termin
3
Anna

Fina bilder! :)

Johanna

Låter som en bra start på den nya terminen☺️✨

Svar: bättre än jag hade förväntat mig! Skönt när man ser det positiva i skolstarten! :)
Hemma Hos Felicia

Film&serier bloggen

Vilka härligt fina bilder, ser så fint ut !

Svar: åh ja, en av mina favoritplatser när jag vill vara för mig själv!
Hemma Hos Felicia