HOMEMADE GUACAMOLE

Igår testade jag att göra min egen guacamole, det var superenkelt och tog mig endast en kvart. Perfekt när man vill lyxa till det en lördagkväll. Jag hade dock inga tacochips eller liknande utan körde på en vanlig macka, fungerade lika bra och god var den. 
 
I receptet jag följde skulle man använda sig utav en mixer, vilket jag då inte har hemma. Men det gjorde inget, guacamolen fick inte en "smooth" konsistens utan gav en lite tuggmotstånd, precis som jag vill ha det. Men om du vill att din guacamole ska vara len, samma textur som smör ska du helt klart använda en mixer. 
 
 
Det du behöver är:
2 avokados
1 tomat
½ gul lök
1 vitlöksklyfta
chiliflakes
salt
 
 
Hacka löken, vitlöken och tomaten i små bitar, mosa avokadon och blanda sedan ihop alla ingredienser i en skål och smaka sedan av med lite salt, kanske lite peppar och chiliflakes. Jag tog nog i lite med chilin så var försiktig med den. Men voila, din guacamole är klar! 
avocado - egengjord - guacamole - homemade - ica - recept
5
ajlimullersandvik.blogg.se

det ser underbart ut, äääälskar guacamole!

Svar: den var så god, passade bra till allt haha!! :)
Felicias mode

Elin

Men mums! Tack för tipset<3

Felicia Holmgren

Men så gott!

Ida Jansson

Mums! Hemmagjort är godast!

Svar: håller med, och så enkelt också!
Felicias mode

Josefine

Guacamole är ju sååå gott, och om den är hemgjord dessutom! Måste testa ditt recept!