Hummus, soltorkade tomater och kronärtskocka

Igår hade jag äntligen en ledig dag från jobbet. Jag passade självklart på att cykla in till stan för lite shopping och en lite lyxigare lunch. Det var rätt mulet och då passar det perfekt att strosa några timmar på stan. Jag var ute efter några nya plagg och två nya tallrikar, men lyckades bara komma hem med en vattenmelon, en påse lösgodis, te och hummus. Hm, kanske inte den bästa shoppingdagen minsann. 
 
 
Jag lunchade inne på Gamla Bibliotekscaféet. Jag var sugen på någon riktigt god sallad men såg att de hade en hummustallrik på menyn (som är helt vegansk) och var tvungen att testa den. Den lät så himla god. När min beställning kom till bordet vattnades det i munnen. I hummustallriken kan du hitta en stor klick hummus, oliver, soltorkade tomater, gurka, kronärtskocka, bröd och en god salladsmix. Jag blev inte besviken! 
 
 
Det blev självklart en kaffe efter maten. Jag hade även med mig min bok som jag tänkt läsa men det slutade med att jag satt och kollade ut på alla människor, filosoferade och iakktog vad alla andra hade för sig, det var verkligen lugnande och satt länge och njöt av min lunchpaus! 
Umeå - gamla bibliotekscaféet - hummus - hummustallrik - kaffe - kronärtskocka - lunch - soltorkade tomater
4
Elin

Så gott det där såg ut!!

My

Det där såg magiskt gott ut! Hummus är en solklar favorit hos mig, älskar att man kan kombinera det till så många olika rätter😍

Felicia Holmgren

Ser riktigt gott ut!

Tess

Åh va gott det ser ut! 😍