Jag vet allt det här

 
Veckans boktips är skriven av Annika Paldanius. Jag vet allt det här är en internmedicinsk roman om att finna sin väg i vuxenlivet, hur man agerar när vänner mår dåligt, när kärlek dyker upp och vad göra när man längtar efter något mycket stort. 
 
Hanna går på läkarlinjen. Hon vet vad hon vet, minns allt, analyserar livet. För vad ska man tro på om inte vetenskapen har svaren? Hon glittrar med sina vänner, de är amasoner med hud av okrossbart glas. Är redo för vilken strid som helst.

Men under det intermedicinska året börjar glaset få sprickor. Och när vännen Filippa dras allt djupare ner i en depression bildas en hinna av rimfrost som inte går att skrapa bort.

De lär sig att förlänga liv, fördröja död. Men varför lever vi egentligen – och varför måste döden vänta?
 
Till en början var jag lite skeptisk till boken men jag är glad att jag fortsatte. Handlingen är väldigt stark, att få följa med och uppleva hur en depression förändrar en människa och hur man ska agera. Jag blev både rörd och glad, många känslor har tagit mig igenom denna bok. ♥
Annika Paldanius - Forum - Jag vet allt det här - bokförlag - boktips - böcker - depression - frukost - internmedicinsk roman
1
Josefine

Älskar dina boktips!