MUGCAKE med blåbär

Ett enkelt och gott mellanmål/frukost/kvällsmål. En mugcake med blåbär, perfekt när sötsuget tar över. Den är inte så maffig (beror på hur man vill toppa och så) och fin är den ju också. Få ingredienser och lätt att slänga ihop. 
 
 
Det du behöver är:
 
1 dl havregryn
1 ägg
Blåbär (valfri mängd)
1 tsk agave sirap (eller honung)
lite kanel & kardemumma
en skvätt vatten
 
 
Blanda alla ingredienser i en mugg, släng in i mikron i ca 2 minuter, eller tills den blir fast. Toppa med valfria ingredienser. Jag valde jordgubbar och kokosflakes. Så himla gott!! ♥ 
 
ett tips är att tillsätta lite kakao för en chokladig smak!
blåbärsmuffins - frukost - jordgubbar - kokosflakes - kvällsmål - mellanmål - mugcake - recept
6
Sandra Leone

Detta får mig verkligen att önska att jag ägde en micro.

Svar: åååååh attans!! Kanske man kan göra någon ugnvariant på denna ? :D
Hemma Hos Felicia

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Men mums så gott!

Ida-Marie Jungell

Ååååh va gott dehär måste jag så testa!!

Svar: ja gör det!! Lite annorlunda och gott! :)
Hemma Hos Felicia

Felicia

åh mums

ISA

Men! perfekt för mig ju som älskar allt som är enkelt, gott och går att göra i micron :)) tror du man kan skippa sirapen? :/

Svar: Det tror jag att du kan göra!! Det gör bara att den är lite sötare, tillsätt något du gillar och det blor succée!
Hemma Hos Felicia

Ida Lindborg ♡

Mumsigt!:D

Svar: så god, kan varmt rekommendera den! :)
Hemma Hos Felicia