våga ta klivet

En dikt min mormor skickade till mig för några veckor sedan. Den liksom träffade mig rakt i hjärtat på något sett. Jag stannade upp, reflekterade över min vardag i en sekund. Är jag lycklig? Är jag på rätt plats i livet? Är jag tillfredsställd med min livssituation? Nu vill jag dela med mig av denna dikt till er:
 
 
Jag tror att det var precis det min mormor ville att jag skulle göra, stanna upp i vardagen och lyssna på mitt inre. Det är ju där tryggheten finns. Det som gör att man mår bra och vaknar varje morgon med ett leende och en positiv känsla. Men om man inser att det man håller på med inte ger en tillfredsställelse,  det är inte vad man vill göra, vad man vill eftersträva och uppnå. Vad gör man då? Då är det bar att "våga ta klivet", make a change! Gör det du mår bra av, pressa dig inte att vara något som du inte är. Om du är i min ålder så har du hela livet framför dig, det är meningen att man ska tveka, byta inriktning i livet, resa och njuta. Varför göra något man inte trivs med, som gör en stressad och upprörd. 
 
Som min mormor vill säga med denna dikt, VÅGA TA KLIVET
 
och ett stort grattis på din födelsedag mommo, jag hoppas du firar den med ett leende på läpparna, i fint sällskap och med extra gott fika till kaffet! ♥
citat - mormor - visdomsord
3
NORRSKEN EMMA

ha en fin tisdag =)

Michelle

Men ååh vilket fin text! :)

TIDSTJUVEN

Spot on! Så fin mormor du har som skickar såna texter. <3