WHEN YOU ARE BORED - två serietips

Idag vill jag tipsa er om två serier från Netflix Original. Ni vet dedär tråkiga kvällarna när man bara ligger och scrollar i instagramflödet, här har ni räddningen. Handlingen i dessa serier är inte så svår att hänga med, så om man är trött efter en lång arbetsdag är det bara att sätta på ett avsnitt och varva ner. Dessutom är avsnitten runt 30 minuter, perfekt!
 
1. Dear White People
 
 
En serie som hanterar ämnet rasism och diskriminering på ett Universitet. Samantha driver en radiokanal där hon pratar öppet om hur rasismen hanteras i skolan, med 100% ärlighet och hon är verkligen inte rädd för att säga vad hon tycker. I serien får du följa flera ungdomar och deras bakgrunder, samt en fest som spårar ur totalt. 

Och ja, det kommer en andra säsong. Jag är taggad!
 
 
2. Unbreakable Kimmy Schmidt
 
 
En serie som är perfekt när man vill fördriva tiden. Jag lägger alltid på ett avsnitt efter jobbet när jag slutar 23 för att varva ner och lugna kroppen efter 8 timmars arbetsdag. Kimmy blev kidnappad som liten och spenderat 15 år i en "bunker". Hon blir räddad och måste nu anpassa sig till den "nya" världen. Mycket har hänt på 15 år. 
 
Här har du 3 säsonger framför dig, bara att gotta ner dig i. Jag är nu inne på säsong 2 och har blivit smått förälskad i Titus. Han är för underbar! 
 
dear white people - netflix original - tv-serie - unbreakable Kimmy Schmidt
2
My

Åh du detta var precis vad jag behövde denna kväll! 😍 Tack för tipsen!

Jelly

Den första serien har jag inte ens hört talas om. Får kanske titta på den senare :D Tack för tipsen!