BÖCKER jag gillat 2017

Året lider mot sitt slut och så gör även mitt "läsår". Man kan verkligen säga att jag legat i detta år. Jag blev så besviken när jag inte nådde mitt mål förra året. Mitt mål år 2016 var att läsa 50 böcker, jag var nästan där. 42 böcker läste jag förra året och kände att nästa år måste jag klara det. 
 
Detta år körde jag på samma mål, 50 böcker måste jag ju kunna ta mig igenom. För någon vecka sedan läste jag sista sidan på min 50:onde bok. Hurra! Jag lyckades läsa hela 50 böcker på ett år. 
 
 
Jag har alltså läst 15,825 sidor och 51 böcker. Genomsnittslängden på de böcker jag har läst är 317 sidor och den längsta boken jag läst genom året är faktiskt den första boken jag började året med, När Vi möttes av Anna Todd. Om ni vill följa mig på Goodreads och hänga med på vad jag kommer att läsa nästa år kan ni klicka HÄR
 
Självklart vill jag också tipsa om mina favoriter genom året, mina absoluta favoriter som jag har haft svårt att sluta läsa och verkligen uppskattat handlingen och textens sammansättning. Här nedan har jag samlat 15 stycken böcker som ni kan spana in nästa år: 
 
 
 
I see you - Clare Mackintosh
The Woman in Cabin 10 - Ruth Ware
Stora små lögner - Liane Moriarty
Våra kemiska hjärtan - Krystal Sutherland
I djupt vatten - Paula Hawkins
Ingenting & Allting - Nicola Yoon
Dumplin' - Julie Murphy
Vad heter ångest på spanska? - Michaela Von Kûgelgen
Stanna - Flora Wiström
Kemisten - Stephenie Meyer
De vackraste - Karin Slaughter
Jag lät dig gå - Clare Mackintosh
Hemmet - Mats Strandberg
I en mörk, mörk skog - Ruth Ware
Inte ensam - Elizabeth Haynes
 
Hittade du kanske någon favorit? 
boktips - böcker - goodreads.com
2
Ida

Åh, önskade verkligen att jag gillade att läsa!

ElinMargaretas

Åh vilket bra inspoinlägg! Jag har just läst klart sista Harry Potter så nu ska jag ta mig till bibban och låna någon annan bok :D