more gingerbread balls

Jag kan inte få nog av pepparkakor, det är en sak som är säkert. Om jag skulle få välja så skulle jag äta pepparkakor året om till frukost, lunch och middag. Men tur att julen endast äger rum en gång om året haha. Så detta år har jag experimenterat (och bakat mera) med pepparkakor som ni kanse sett här på bloggen. Flera goda pepparkaksbollsrecept har dykt upp. 
 
Och här kommer ännu ett. När jag var hemma förra veckan provade jag på ännu ett recept, en lite sötare variant nämligen som passar perfekt för den som vill stilla sitt sötsug. Scrolla ner för att se vad du behöver till dessa godingar:  
 
 
Det du behöver för ca 10 stycken pepparkaksbollar är: 
 
90 g rumsvarmt smör
1 dl socker
3,5 dl havregryn
½ tsk kanel
½ tsk mald ingefära
½ tsk kryddnejlika
½ tsk kardemumma
1 msk vatten
+ kakaor/pepparkakssmulor (eller det du vill) att rulla dem i
 
 
Jag valde att rulla dem i både kakao och pepparkakssmulor! Och de fick ett positivt betyg av mina provsmakare. "Ett perfekt tilltugg till kaffet" 
 
 
Här hittar du flera varianter av pepparkaksbollar:
 
gingerbread - gingerbread balls - julrecept - pepparkaksbollar - recept
4
Meg

men gud så gott! detta vill jag prova :D

PJ:s byffé - från by till fe

Detta har du kanske sett? Om inte så kolla denna länk:

https://blogg.se/article/2017/december/50-grymma-bloggare-du-maste-ha-koll-pa.html

Du får beröm för dina fina bilder och jag håller med!

Svar: Jo, såg denna artikel igår! Och tack så mkt!! :D
Hemma Hos Felicia

Joré Dirgélaité

men åh pepparkaksbollar??? vilken fantastisk idé! varför har jag inte kommit över detta tidigare? sparar receptet och ska se till att göra omedelbums.

Svar: åh så roligt!!! Hoppas att du gillar dem!!!!!!! :D <3
Hemma Hos Felicia