SAFFRANSRUTOR - raw

I helgen blev det mera julbak för min del. Jag hade ett halvt paket dadlar kvar från mina pepparkaksbollar jag gjorde så passade på att testa ett nytt recept. Denna gång har jag gjort en variant av saffransrutor, raw-style. Jag använde mig utav en saffransarom, vilket jag inte hade gjort tidigare och jag höftade en stor del. Jag kan rekommendera att använda äkta saffran för att få mera smak, eller använd rejält med saffransarom.
 
Scrolla ner för fina (och mumsiga) bilder samt recept på dessa saffransrutor: 
 
 
Det du behöver för ca. 9 rutor är: 
 
8-10 dadlar (beror på om du vill att de ska smaka mkt av dadlar)
1 dl cashewnötter
1 dl havregryn
1 tsk saffransarom (använd gärna mera)
 
Mixa alla ingredienser i en mixer väl och platta sedan ut smeten i en avlång skål eller en matlåda och frys in i en timme. Toppa sedan med lite kokos eller valfri topping! ♥
 
 
Perfekt för dig som älskar lussebullar! Smakar precis som en saftig lussebulle! 
dadlar - julbak - julmat - raw food - recept - saffran - saffransarom - saffransrutor
2
SandraEmilia

OMG *hjärtögon*

Ida - foto & häst

Men ser ju jättegott ut!!

Svar: oh ja det var det verkligen!! :) Prova gärna!
Hemma Hos Felicia