THIS OR THAT

1. ​Vit choklad ​eller mjölkchoklad

Om ni hade ställt denna fråga till Felicia 14 år hade hon helt klart svarat vitchoklad. Jag kunde lätt sluka en hel vitchokladplatta på den tiden, på en vardagskväll. Jag var beroende. Men i dagens lägen äter jag mjölkchoklad (eller mörkchoklad). Har inte ätit vitchoklad på jag vet inte hur länge, tröttnade väl haha! 

2. Sommar eller vinter?

Jag gillar inte att frysa, gillar inte att åka skidor, gillar inte mörkret. Ja, ni fattar. Sommaren är min årstid. Dock gillar jag det mysiga med vintern, julen och mysiga brasor och varmt te. Men jag skulle gärna spendera någon månad i solen och värmen. 

3. Morgon eller natt?

Jag är en morgonmänniska. Absolut. En bra start på dagen påverkar resten av mina vakna timmar.  Jag kan bra stiga upp en timme tidigare för att få en lugn morgon och så att jag slipper stressa med frukosten. Och nu i vintertider tänder jag också något litet ljus för att göra det extra mysigt! 

4. Villa eller lägenhet?

Drömmen är ju att få flytta in i ett eget hus, kanske på landet, eller på stranden. Drömma får man! 

5. Te eller kaffe

Får nog välja båda här. Jag börjar alltid dagen med en eller två koppar kaffe och under dagen dricker jag helst te. Om det blir för mycket kaffe kan jag inte sova om natten, därför varierar jag med te. 

6. Mobil eller dator

Jag är den som väljer datorn framför mobilen. Jag har insett att jag är alldeles för beroende av mobilen... Det känns som att jag kollar instagram var femte minut. Jag behöver verkligen en paus från den. Men på datorn så kan jag blogga, se filmer och göra allt skolarbete. Dessutom är det aldrig någon som ringer mig. Ringer ens folk i dagens läge? 

7. Svart eller vitt?

Passar med allt. En säker färg när man har en dålig dag. Då är det bara att ta på sig svart från topp till tå och det ser snyggt ut. 

8. Duscha eller bada

Vem vill inte ha ett badkar hemma? Att få använda en bath bomb (det har jag aldrig gjort hehe), lyssna på någon podd eller se nån tv-serie medan man sitter och njuter av ett underbart bad med lite tända ljus och kanske ett glas vin! JA TACK! 

9. McDonalds eller Burger king?

Ingen av dem. Skulle aldrig köpa något på varken McDonalds eller Burger King. 

10. Tårta eller paj?

Älskar pajer. Tårtor kan bli för maffiga med för många lager choklad eller grädde. En paj är lite lättare, inte så maffig och mättande. Lingonpaj med kolasås är ju vinnarkonceptet. Herregud vad jag skulle döda för en sådan just nu.  Samt salta pajer är ju så goda!!!!

11. Choklad eller vanilj?

Choklad all the way! Det finns inget som slår det!

 

12. Fest eller hemmakväll?

Jag föredrar en mysig middag med fint sällskap framför en vild fest ute. Det kan kanske ha något med att jag är introvert att göra. Ibland blir mycket folk lite för mycket för mig. Men någon gång kan det vara kul med fest, på speciella tillfällen som midsommar och nyårsafton! 

13. Apple eller Android?

Jag har aldrig ägt en Iphone eller Mac så jag är ett troget andriod fan.

14. Twitter eller Facebook?

Det är på facebook jag får min dagliga dos av nyheter, onödig information och påminnelser om vänner födelsedagar. 

15. The Simpsons eller Family Guy?

Ibland kan The Simpsons vara underhållande. Ni vet där efter middagen och man inte har någon aning om vad man ska göra och det är värsta The Simpsons-marathon på tv6. Det finns ju inget bättre. 

16. Coca Cola eller Pepsi?

Det är något med Pepsi som smakar bättre, det är väl för att den är sötare? Men föredrar nog Pepsi framför Coca Cola. Och Pepsi med ingefärasmak är också god, men jag har en känsla av att jag är den enda som tycker det. 

17. Salt eller sött?

Om jag har en "cheat-day" så föredrar jag nog sött framför salt. Jag gillar inte chips t.ex. utan väljer hellre att blanda en maffig lösgodispåse. MEN jag tackar inte nej till en ostbricka. Så det beror lite på hur man ser på saken. 

18. Fantasi eller verklighet?

Självklart vill jag vara här i nuet, i verkligheten. Men ibland är det så himla mysigt att bara drömma sig bort ,scrolla i det oändliga på Tumblr elle We♥It, det är som en terapi för mig. Men verkligheten är fin den också, ibland kan den vara lite jobbig och det är då man söker sig till fantasin! 

 

 

19. Komedi eller skräck?

Jag klarar inte av skräckfilmer längre. Det kanske beror på att jag bor ensam, skulle nog aldrig se en skräckfilm ensam här i min lägenhet. Nej en komedi passar mig bättre, kanske BridesmaidesSällskapsresan eller Hangover. Oftast ser jag filmer jag sett tidigare! 

20. Pannkakor eller våfflor?

Mormors pannkakor/plättar är det bästa!!! Hon vet hur man gör de godaste plättarna. 

21. Bakat eller köpt?

Om vi snackar bakverk så är det alltid godast om man bakat det själv. Dock är jag så himla dålig på att baka bröd så det käper jag hellre. Men hemmagjorda pajer, tårtor och kex är alltid de godaste!

22. USA eller Kina?

Det finns flera ställen i USA jag skulle vilja besöka, Kina har nog aldrig varit på min to-visit-lista.

23. Hamburgare eller korv?

En god och vällagad burgare, självklart. 

24. Salt eller Peppar?

Oftast så behöver jag använda båda när jag lagar mat, ibland så behövs båda för att maten ska smaka gott! Kan nog inte klara mig utan någon av dem.

25. Jordnötssmör eller sylt? 

Jag använder aldrig sylt, endast färska bär. Jordnötssmör däremot, pricken över i:et på gröten. Och så himla gott tillsammans med äppel. 

26. Shorts eller kjol?

Det blåser så mycket här i Umeå, kjol känns väldigt risky att ha på sig, dessutom är det bekvämare med shorts. Men kanske snyggare med kjol... Jeanskjolar är ju snyggt. Hm, nu blev det ett dilemma här. 

 

 

27. Godis eller chips?

Dethär diskuterade jag tidigare, är ingen chipsmänniska. Föredrar sött före salt.

28. TV eller film?

En vardagskväll föredrar jag att avsluta kvällen med ett avsnitt av någon tv-serie. Men en lördag ser jag gärna någon film, just nu plöjer jag igenom julfilm efter julfilm! 

29. Bläck eller blyertspenna?

På föreläsningar föredrar jag att skriva med bläck, det blir mycket snyggare. Jag måste ha snygga anteckningar annars så kommer jag inte att läsa dem när det är dags för tentaplugg.

30. Prata i telefon eller i verkligheten?

Pinsamma tystnader på telefon är värre än i verkligheten. Därför sms:ar jag hellre eller pratar i verkligheten. 

31. TV spel eller bordsspel?

 Trivial Pursuit, Monopol, Alias... Bordsspel är så himla roligt. Hemma har vi ett Trivial Pursuit med DIsney, ni kan förstå att jag älskar det! Dock tror jag att ingen vill spela mot mig hehe. Men ni kan vara lugna, det finns frågor jag inte vet svaret på också! 

32. Promenad eller cykla? 

Jag älskar att promenera! Det är det enda jag gör på vintern. Det är så jag får in min vardagsmotion, promenerar alltid till skolan, till biblioteket osv. På sommaren kan det ju vara skönt med cykel också om man vill ta sig något längre bort . Men för tillfället är det promenader som gäller!

33. Regn eller snö

Snö är mycket mysigare. Regn är bara grått och trist. Jag får alltid så mycket julstämning när det snöar. Det är helt otroligt. 

 

listan hittade jag inne på Emmas blogg. Del två kommer nästa vecka! ♥

Umeå - choklad - fazer - karl fazer - lista - this or that
1
Ronja

Trevlig lista :)