a toast to friday

Mamma anlände i Umeå runt 13-tiden förra fredagen, vi var både vrålhungriga och bänkade oss inne på Gamla Bibliotekscaféet med lite lunch. En getostsallad för mig och broccolipaj och semla för mamma. Hon älskar semlor och passade på att unna sig lite. 
 
 
Jag gillar maten och atmosfären inne på Gamla Bibliotekscaféet + att påtår ingår i kaffet haha. Min getostsallad var så himla god, getost är min favorit! 
 
 
Sedan gick vi en promenad genom stan, kikade lite på gamla byggnader och pratade lite. Vi gick på vägar som inte ens jag hade gått på, så kul att se nya delar av staden. 
 
 
Mot kvällen klädde vi upp oss. Jag hade på mig en röd kort klänning från Romwe och mamma körde på en svart klänning med blommor från Lindex. Vi drack ett glas vin innan vi begav oss mot restaurangen. Vi var redo för lite käk. 
 
 
Vi åt på Vezzo (som jag tidigare bloggat om). Klicka här för att läsa om vad vi åt . Vi hade så mycket att prata om så tiden bara rann iväg. 
 
Jag och min mamma är väldigt lika, jag tycker att det är så skönt att vi kan prata om allt mellan himmel och jord. Hon förstår mig, pressar mig inte och stöttar mig i svåra situationer. Vi har ofta samma åsikter (förutom om Nanos låt i Mello) vilket gör att vi förstår varandra och gör även vår relation starkare. ♥
 
Hotell aveny - Umeå - Vezzo - familj - fredag - gamla bibliotekscaféet - getostsallad - kvalitetstid - mamma - rött vin - semla - vitt vin
3
Mamma

Så roligt att få hälsa på :) roligt hade vi . Kram <3

rememberthiis.blogg.se

Mysigt :)

Isabel Bjon

Vilken härlig dag! <3

Svar: åh ja, så fint att mamma kommer på besök då och då!! :)
Felicias mode