Musikvideor jag gillade som barn

Som barn hade vi ofta Vh1, MTV eller någon annan musikkanal på i bakgrunden hemma. Det var den tiden man regelbundet kollade musikvideor på tv:n. När favoritlåten visades skruvades musik upp och familjen dansade vilt till musiken. I dagens läge ser jag sällan på musikvideos, vilket jag ändå uppskattade att jag gjorde som barn. Och självklart har jag fastnat för de galnaste. I detta inlägg har jag listat 10 musikvideos som jag OFTAST dansade lite extra till, helt enkelt mina favoriter som barn: 
 
Best friend - Toy-Box
 
Mitt favoritalbum som barn. Jag vet inte hur ofta jag spelade denna på min gröna, stora radio med klistermärken på. Och videon är så himla grym haha. Nu när jag googlade på dem ser jag att det är ett dansk band och albumet FanTastic släpptes år 1999. Ända sedan det har jag varit ett troget fan haha. 
 
Red hot Chili peppers - Californication
 
Som barn älskade jag denna musikvideo. Musikvideon är gjord som ett dataspel av bandmedlemmarna som ska påminna lite om GTA. När denna kom på tv, ja då satt jag fastklistrad. Den var väldigt underhållande. 
 
Madonna - Die another day
 
Madonna är så himla tuff i denna video. En massa girlpower kan man säga. Hela handlingen i videon är fängslande och man får se en helt annan sida av Madonna. Även här satt jag fastklistad vid tvskärmen när den sändes. Måste säga att jag gillar den fortfarande!! 
 
Blue (Da ba dee) - Eiffel 65
 
En klassiker. Hela videon är ju knasig, självklart var jag tvungen att fastna för denna. Små blå aliens och jag är hooked. Ja, hur tänkte dom ens här? Låten var även en stor favorit när jag var mindre, jag och syster dansade ofta till denna i vardagsrummet. 
 
Lite bonusfakta: Låten släpptes 1999, 18 år sedan!!!! 
 
Pretty fly (for a white guy) - the Offspring
 
Systers favoritlåt, vilket relaterade till att varje gång denna kom på tv satt hon och gungade framför tv:n (hon var väl 3 år). Musikvideon är nog kanske inte lämpad till barn i den åldern, men vi diggade den ändå. Inget kunde stoppa oss haha. 
 
Survivor - Destiny's Child
 
Tre power-kvinnor i en grym musikvideo. Självklart fastnade jag för denna som barn. Strandsatta på en öde ö och man får följa med dem i deras överlevnad. Hur spännande? Och sedan avslutas låten med en grym dans, lilla Felicia ville vara en del av Destiny's Child när hon såg denna video.
 
4 minutes - Justin Timberlake & Madonna
 
Åh, denna musikvideo var ju så spännande. Justin och Madonna har 4 minuter på sig att rädda världen. Jag gillar verkligen hur de byggt upp musikvideon, att man på något vis "suddas ut" och försvinner. Och Madonna var ju hu cool som helst. 
 
Everybody (Backstreet's back) - Backstreet boys
 
Till en början tyckte jag att denna video var så himla skrämmande, när killarna förvandlas till monster gav mig faktiskt mardrömmar. Men ju äldre jag blev desto mer började jag gilla den, och handlingen är underhållande. Det finns liksom en röd tråd genom den. Och självklart har man försökt dansa med i refrängen! 
 
Shania Twain - Ka-Ching
 
Jag blev väldigt fängslad över den lömska handlingen, lite gåtfull, vem är det som ringer och ormen i slutet. Ah, och så är hon ju så himla snygg i videon. Jag var grymt avundsjuk och ville nog se ut som henne. Kanske en väldigt udda låt att fastna för men Shania Twains album spelades ofta hemma hos oss kan jag säga! 
 
Las Ketchup - The Ketchup song (Asereje)
 
 Vi får ju inte glömma denna låt som vi alla har stått och dansat till någon gång i livet. Jag tror även att vi dansat till denna på en vårfest i skolan. Den var väldigt populär när jag gick i lågstadiet minsann. Låten släpptes 2002. Dansen har även fått ett eget namn, "Ketchupdansen". 
4 minutes - Justin Timberlake - Las Ketchup - Shania Twain - The offspring - backstreet boys - blue (da ba dee) - californication - destiny's child - eiffel 65 - madonna - musikvideo - nostalgi - red hot chili peppers - toy-box
1
Longevity - en blogg om hälsa

Många favoriter :-)