Vad jag konstaterat vecka 8

Placera inte väskan på alarmknappen på handikapptoaletten
, Pinsamma situationer kan uppstå. Min väska råkade komma åt knappen, vilket relaterade i att en kille trodde jag höll på att dö inne på toaletten. 10 pinsamma sekunder av mitt liv.
 
Anklever smakar gott
Jag åt anklever för första gången i mitt liv förra veckan, det var spännande och gott.
 
Jag gillar inte att läsa artiklar på engelska
Det tar en evighet (närmare bestämt sex timmar) att ta sig igenom en artikel på 16 sidor. Det kräver också koncentration vilket jag kanske inte hade och artikeln handlade om rutiner i en organisation där x-antal svåra ord gjorde att jag konstant fick översätta på google translate. Bara två ariklar kvar som måste läsas denna kurs...
 
 Motivation är nyckeln
Det jag har insett är att motivation är nyckeln till det mesta. För att jag ska kunna ta mig igenom denna vårtermin innebär det att jag måste hitta motivationen till att lära mig alla olika teorier, skriva rapporter och jobba med grupparbeten. Att blicka framåt hjälper, företagsekonomi behövs i min utbildning och det gör mig till en bättre kostekonom. Just nu kämpar jag med att hitta motivationen, det är något jag får arbeta på.
 
 
Solen ger mig energi 
Vilket underbart väder vi haft denna helg. Solen har varit framme och det har nästan känts som vår ute. Jag har passar på att promenera i det fina vädret och verkligen slukat solens värme. Jag märker att jag genast blir gladare och piggare när solen är framme. Kan knappt vänta tills våren!! Är verkligen less på all snö och minusgrader nu.
 
Skrinna är inget ord man använder i Sverige
Eller iallafall inte så ofta. Jag pratade om att åka skridskor med en klasskamrat idag och hon använde inte ordet "skrinna". Ordet "vessa" för toalett är något som inte heller används här.
 
Ett leende förgyller dagen
Man kommer långt med ett leende. På min soliga promenad idag log jag spontant åt en förbipasserande och hon log tillbaka vilket förgyllde min dag. Små gester som gör en glad. 
 
Ny Tomb Raider år 2018
Ett troget Lara Croft fan här, hon var nog min förebild i min barndom haha. Jag, syster och mina kusiner var besatta av henne som barn. Vi hade alla pc-spelen och vi hade sett alla filmerna. Nu släpper de äntligen en tredje film med Alicia Vikander i huvudrollen. Jag är taggad till 1000. Det bästa jag hört på länge! 
 
Orlando Bloom jobbar för Unicef
Så underbart när skådespelare engagerar sig. För tillfället befinner sig Orlando Bloom i Africa med Unicef för att hjälpa populationen i Nigeria som blivit utsatt. Orlando har varit ambassadör sedan 2009.
 
Februari - Orlando Bloom - lista - tomb raider - vecka 8 - vår - vårkänslor
4
Isabel Bjon

OMG EN NY TOMB RAIDER?!?! ÄLSKAR FILMERNA!! När jag var liten brukade jag hålla på och sparka och slå efter jag hade sett filmerna haha, saknar!

Danielas Dagbok

hahaha, första punkten!! :D

Amanda

Motivationen är verkligen nyckeln till allt, har man inte motivation till att göra saker så orkar man inte att göra sakerna. Säger lite sig själv.

Vill bara säga att du har en sååååå braaa blogg <3 Löve it, super fina bilder!!
Kramar <3

Magdalena Smeds

Att läsa artiklar kan vara riktigt jäkla tidskrävande! Ett knep jag använde när jag pluggade var att börja med att skumma inledning & conclusions för att få en överblick. Sedan brukar jag skriva ner vad det viktigaste i artikeln är, typ syfte och viktiga slutsatser. Sen läser jag artikeln med detta i åtanke och lägger fokus där. Annars blir det lätt väldigt mycket att ta in 😊 Brukar skippa metoddelen också om den inte specifikt ingår. Kanske är nått som funkar för dig också? Lycka till med plugget! 😄