Ett Serietips - Syskonen Baudelaire

 
Ni har väl inte missat det nya tillskottet till Netflix, A Series of Unfortunate Events? Som barn har jag sett filmen med Jim Carrey hur många gånger som helst och även spelat dataspelet haha och ja, den var nog en av mina favoritfilmer på den tiden. 
 
Att dom nu gjort denna story till en serie gör mig överlycklig eftersom att de nu kan ta in flera detaljer. Serien bygger på böckerna om Syskonen Baudelaire och det finns nämligen 13 (!!) böcker i den bokserien. Själv har jag inte läst den men blev väldigt sugen nu efter att ha sett två avsnitt i går kväll. Denna gång spelas Greve Olaf av Neil Patrick Harris, han är som gjord för denna roll. 
 
Om du är lite osäker, klicka igång ett avsnitt. Du kommer inte ångra dig. Hela serien är gjord på ett så annorlunda sätt, helt enkelt super! ♥
 
a series of unfortunate events - jim carrey - neil patrick harris - netflix - netflix original - serie - syskonen baudelaire
5
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag såg bilden och information om den serien när jag loggade in på Netflix igår, blev lite sugen på att titta på den, den verkar väldigt bra. Nu blev jag ännu mer sugen, spännande :)

Zyllah

Jag har sett reklam om den på netflix, men inte själv sett den. <3

Anna

Har också kollat filmen typ 100 gånger som barn, och började kolla på serien igår...slutade med att jag endast har 2 avsnitt kvar! :)

Jessica

Håller på att se denna serie just nu, love it!

Hanna

Jag vet inte huur många gånger jag läst bokserien och sett filmen (och spelat dataspelet). Så blev helt överlycklig då jag såg att de skulle göra en serie och det tog int många dagar att se igenom den. Hoppas nu bara att de faktiskt gör säsonger av alla böcker och att de meddelar snart när säsong 2 kommer ut ;)