FREDAGSPEPP - att stamma

Det bästa med fredagar måste nog vara FREDAGSPEPPEN? När man får sprida lite kärlek till någon, förgylla någons dag eller bara skjuta ut positivitet i världen. Fredagspeppen är en kategori jag har här på bloggen där jag hyllar någon som jag tycker behöver extra kärlek eller att jag helt enkelt vill sprida någons budskap vidare. Klicka er in på kategorin för att se tidigare inlägg. 
 
 
Denna vecka vill jag hylla ett inlägg som är skriven av en tjej, något som inte så oftast pratas om men som just Amanda vill att ska pratas mera om. I inlägget tar Amanda upp om hur det är att växa upp med att stamma, hur det påverkat henne samt lite bakgrundfakta och länkar till mera information. Du kan även hitta tips om hur du ska bemöta någon som stammar, att ge personen tid och att absolut inte fylla i meningar. Låt personen ta sin tid. In och läs Amandas inlägg HÄR
 
 
fredagspepp - stamma
1
Josefine

Så bra med fredagspeppen!