FRUKOST på Kulturbageriet

I förra veckan fick jag börja 3 dagar med hotellfrukost inne på Kulturbageriet, vilken lyx. Det jag gillar med Kulturbageriets frukost är att den är mycket enkel. Jag har väldigt lätt att äta för mycket på en buffée och här kunde man enkelt plocka åt sig en macka, en bägare med yoghurt och frukt + ägg och müsli. Egentligen inte så stort utbud men det behövdes inte, det som fanns var supergott och det passade bra in i en klassisk Felicia-frukost!
 
Miljön på Kulturbageriet är ju så mysig! 
 
De hade lite olika bröd att välja mellan, här ovan kan ni se ett blåbärsbröd, fanns även med lingon, vanligt vitt bröd och något fullkornsaktigt. Jag föll ju direkt för de med bären! ♥
 
Mamma är precis som mig, älskar hotellfrukostar (kanske det bästa med att bo på hotell). 
 
Kulturbageriet har även en egengjord müsli som var så himla god. Skulle lätt kunna ta med en skål hem haha! 
 
 Frukost är det viktigaste målet, man får en bra start, magen och kroppen kommer igång och man bygger upp energi inför dagen. På Kulturbageriets frukost erbjuds det en riktigt bra och hälsosam frukost som gör just det, ger dig en kick inför dagens stressiga schema! ♥
Umeå - blåbärsbröd - frukost - hotellfrukost - kulturbageriet - müsli - yoghurt