GO FOR LIFE - näringsboosta din kost

I samarbete med Svenskhälsokost.se och Svensktkosttillskott.se
 
 
Jag har fått chansen att prova på olika produkter från märket Go for Life som erbjuder allt från hälsosamma bär, frukter och superfoods till chiafrön och korngräspulver. Superbäret goji är är bäret som inspirerade hela denna serie och alla produkter är ekologiska och näringsboostar den befintliga kosten. 
 
Jag valde att testa fyra olika produkter, här ovan ser ni två utav dem. Trail to Power är en bärmix som består av mullbär, kakaonibs och gojibär. Den är rik på antioxidanter och magnesium. Ger bra med energi och är perfekt när man känner sig lite låg efter en jobbig arbetsdag. Jag valde också att testa på Manuka Berries som är rik på vitamin C och A. De är mycket söta och fungerar bra som ett naturligt sötningsmedel (varför inte testa att mixa dessa istället för dadlar i t.ex. chokladbollar). 
 
 
Såhär såg min frukost ut i morse, jag använde mig utav Manukabären och bärmixen i min yoghurt. Det plus lite ekoligksa blåbär och müsli gjorde att det blev en supergod frukost. Precis vad jag behövde efter 4 arbetsdagar. Manukabären gjorde att yoghurten blev söt och god och gav mig en energikick inför dagen. 
 
 
Jag har också valt att prova på Hampafrön som är rik på essentiella fettsyror så som omega 3 och innehåller även mycket protein. Bra för dig som vill höja proteinhalten i din kost, du kan även äta dem som de är eftersom att de har en väldigt naturell smak. Prova att strö över lite hampafrön på din gröt eller tillsätt lite i din morgonsmoothie! Sist men inte minst har jag även provat på Hello Detox som är en ekologisk grön blandning av alger, vetegräs baobab (en frukt med 50% kostfiber, vitamin C, magnesium och kalcium). Det du kan göra är att blanda 1 tesked av pulvret i ett glas vatten eller en smoothie. Hello Detox boostar ditt immunförsvar och gör att muskler återhämtar sig snabbare. Denna detox är ingen måltidsersättare eller viktminskningspulver utan detoxen ska ska hjälpa dig att få ny energi inför dagen och stärka ditt immunförsvar. För den som inte är gillar "den gröna smaken" kan jag rekommendera att blanda i lite pulver i en smootie eller tillsätt lite citron i ditt vatten för en lite annorlunda smak. 
 
 
De här produkterna och flera andra kan du hitta på svenskakosttillskott.se och svenskhalsokost.se, det finns massa olika spännande produkter att välja mellan och de är heller inte så dyra. Nästan alla produkter är raw, veganska och ekologiska förpackade i Sverige. På vissa produkter kan du även hitta en länk till olika recept, super om man vill få nya idéer och tips och trix i vardagen. 
Svensk hälsokost - Svenskt kosttillskott - ekologiskt - frukost - go for life - hampafrön - hello detox - manuka berries - samarbete - trail to power