Mom's in town

 
mamma ville börja resan med Vezzo, hennes favoritrestaurang. Pastan där är verkligen god. Mamma körde på min favvo Parma Tagliatelle och jag tog deras pasta med chevré. Urläcker! Ett glas vin på det och vi kunde påbörja vår weekend! 
 
 
Mamma är här! I Umeå, i hela 4 dagar! Hon har tagit långsemester och packat väskan, hoppat på båten och checkat in på hotell här i Umeå för att spendera lite tid med mig. Det har minsann varit intensiva dagar, vi har levt lyxlig till 101%, ätit ute varje dag, hotellfrulle, mysiga promenader och hotellmys och skumppa! Min kropp börjar reagera på all den feta maten jag utsatt den för (asiatisk buffée, pasta, burgare och goda dressingar, sånt som min kropp inte är van vid) så nästa vecka är det tillbaka till det vanliga igen.
 
Men oj vilket grymt veckoslut vi haft. Vi har testat på restauranger vi aldrig provat på, gått på ställen vi aldrig utforskat och sett ett helt annat Umeå. Nu är jag på minuskontot på sömnstadiet och är inte riktigt redo för tre jobbdagar med 9 arbetstimmar. Benen skriker redan efter gårdagens arbetspass, bara att se framemot onsdag när jag har två hela dagar ledigt. 
 
Hoppas ni haft en grym helg! Kan meddela att det kommer komma upp inlägg från vår weekend (och all mat vi käkat). Puss & Kram! ♥
Umeå - Vezzo - chevré - cykelbron - kulturpark - parma tagliatelle - pesto - umeälv - weekend
4
Linnea Kinis

vad härligt att hon är där! och ni ser ut att ha haft det supermysig :)

Svar: ja det var så himla mysigt!! Vi levde verkligen lyxlig haha!
Felicias mode

johanna

fina bilder!

Svar: åh tack så mycket Johanna! :)
Felicias mode

Isabella

vad roligt och mysigt!

Svar: hihih ja med det var det verkligen!!
Felicias mode

ElinMargaretas

Så mysigt!