SMULPAJ med päron

 
Jag vet inte med er men jag äter åtminstone 3 frukter varje dag. Jag älskar verkligen frukt och jag älskar också söta efterrätter. Så varför inte kombinera detta och göra en smulpaj med päron? Den blev så himla god och fick riktigt bra betyg av familjen. 
 
Den var mycket enkelt att göra. Jag utgick från ett vanligt smulpajsrecept (det som jag tidigare använde till min smulpaj med lingon, det hittar ni HÄR), skivade 3 eller 4 stycken päron i smala skivor, strösslade lite kanel och mörk sirap över och lag den smuliga degen över för att sedan gräddas i ugnen. Perfekt när man får en craving på något sött (och fruktigt)
frukt - päron - päronkaka - recept - smulpaj
8
ElinMargaretas

Mumsigt! <3

Ida Jansson

Mums! Aldrig ätit paj med päron

Svar: Då måste du testa, supergott med lite kanel på!! :D
Felicias mode

Mirre

Men så spännande med päron så gott

Svar: det var faktiskt riktigt gott! Man är ju så van att det ska vara äppel eller lingon eller något sådant, päron är för den som tröttnat på det gamla vanliga! :)
Felicias mode

Guccimamma

Mums så smarrigt gott!! =)

ha de bäst

Mikaela

Det låter riktigt gott :D

Marie Bergman

Aldrig testat paj med päron, men det låter ju verkligen gott :)

Svar: du måste verkligen testa, supergott!
Felicias mode

Anna - Fotograf & Rovfågeltränare

Jag sitter här nu med en misslyckad marängpaj och undrar varför jag inte gjorde en smulpaj istället, haha!
Ser supergott ut! :D

Hanna

Åh, mums! Så gott. :-)