UPCOMING DISNEY MOVIES

Förra veckan ägde en disney-mässa rum i Californien, nämligen D23 expo. Ett fan-evenemang där hundratals samlades för att klä ut sig till sin favoritkaraktär till att lyssna på föreläsningar och andra spännande händelser som ägde rum under dagarna. Det jag blev mest exalterad över var den delen där de presenterar kommande Disney-filmer. Hörni, det är så mycket att se framemot nu de kommande åren!!!!! Kan knappt vänta! 
 
Här nedanför är de disney-filmer jag ser mest framemot under de kommande 3 åren: 
 
Olaf's Frozen Adventures (2017)
 
 
Först ut (redan nu i november faktiskt) är en film om snögubben Olaf i Frozen. Trailern till denna film är så otroligt söt. Handlingen går ut på att Olaf ska leta upp jultraditioner och försöka skapa egna. Det kommer bli en mysig film att se i juletider. 
 
Incredibles 2 (2018)
 
 
Vem har inte väntat på en fortsättning på denna klassiker? Första filmen var en succée och jag ser så framemot handlingen till denna film. Vad kommer hända? Hur har deras liv fortsatt osv! Och lilla Jack-Jack som är så himla gullig!! 
 
Ralph breaks the internet: Wreck-it Ralph 2 (2018)
 
 
Även en fortsättning på den otroligt söta filmen Wreck-it Ralph kommer på bioduken 2018. Ralph och Vanellope kommer att resa genom ett nyinstallerat Wifi-system för att rädda Sugar Crush. De kommer att stöta på en hel del nya karaktärer (det ryktas även om att några disneyprinsessor kan dyka upp). Kan inte vänta!!!
 
The Nutcracker and the Four Realms (2018)
 
 
Jajaja!!! En film jag verkligen ser framemot. Filmen kommer att handla om en tjej som hamnar i en magisk värld med pepparkakssoldater och en armé av möss (IMDb:s beskrivning av filmen). Men det bästa måste nog vara att Keira Knightley spelar i en av huvudrollerna!!  Detta lär bli en riktigt bra film. Och hör och häpna, Lasse Hallström (en svensk regissör) ligger bakom filmen. Han är även känd för Chocolat och Gilbert Grape.
 
Mary Poppins Return (2018)
 
 
Jag har aldrig varit ett stort fan av Mary Poppins, har inte sett tidigare filmer osv (och man suckade alltid lite extra när frågor om Mary Poppins kom på vårt Disney-Trivial Pursuit-spel kom för man visste att man inte skulle klara dom frågorna) men denna film kanske ger mig en chans att börja gilla Mary Poppins. Speciellt med Emily Blunt i huvudrollen. Även Meryl Streep och Colin Firth spelar i filmen, väntar med spänning på resultatet! 
 
Dumbo (2019)
 
 
Woho, en live-action remake på Dumbo är inplanerad år 2019 och ni kan aldrig gissa vem som är regissören till denna film. Jo men det är ju ingen mindre än Tim Burton!!!! Då vet man att man har något bra att se framemot!! Eva Green, Colin Farrell och Danny DeVito är tre skådespelare som kommer medverka i filmen. 
 
Toy Story 4 (2019)
 
 
En fjärde film av Toy Story är på inkommande och denna gång kommer Woody och Buzz att åka ut i världen för att hitta Bo Peep (klicka på länken om ni inte minns vem). Handlingen är fortfarande kort på IMDb men Toy Story har ännu inte gjort mig besviken så jag väntar med spänning på en riktigt bra trailer! 
 
The Lion King (2019)
 
 
Yep, it's happening. Självklart så kommer det att släppas en remake på Lejonkungen (antagligen i stil med Djungelboken gällande animeringen). Hur underbart! Det är inplanerat att Seth Rogan ska ha rösten till Pumbaa men mera än så vet jag inte. Bara att vänta på mera information. 
 
Frozen 2 (2019)
 
 
En film jag ser mycket framemot är ju självklart Frozen 2 (är någon förvånad). Ännu är handlingen inte avslöjad men inom sinom tid. Bara att räkna ner nu, 27 november 2019 släpps den på bioduken. 
 
Mulan (2019)
 
 
Även en remake på Mulan kommer i slutet av 2019. En film som flera har sett framemot. Ännu hittar man ingen information om filmen, inga skådespelare har namngetts eller releasedatum. Bara att vänta och se, men jag tror att detta kommer bli årets film när det äntligen släpps. 
 
Ja hörni, vi har mycket att se framemot de kommande åren. Iallfall inom Disneys värld.
Vilken film ser ni mest framemot? 
Incredibles 2 - Lejonkungen - Mary Poppins returns - Ralph breaks the internet - Toy Story - Wreck-it Ralph - d23 expo - disney - dumbo - frozen 2 - keira knigthley - mulan - olaf's frozen adventures - the lion king - the nutcracker and the Four Realms - toy story 4 - walt disney
13
Madde

Fint inlägg ☺️Alltså väntar så på Incredibles 2, älskade den filmen såså mycket då jag var liten 😍💫✨❤️!!! Väntar dock med spänning på de andra filmerna, kan inte annat än att älska Disney!! 💕😊

Felicia

ser mest framemot toy story 4 men tror Mary Poppins & Frozen 2 kan bli bra. Mulan kan nog blir rätt bra, älskar lejonkungen men osäker på den som live action.

ajlimullersandvik.blogg.se

the incredibles 2 - absolut! Längtat sedan slutscensteasern i ettan >.<

Svar: ja men hur länge har man inte väntat på den!! Det har ju längre pratats om en fortsättning, men äntligen har vi fått ett datum! :)
Felicias mode

Rebecka

Jag är så himla pepp på Superhjältarna 2, den har jag verkligen längtat efter!! Men sen är Frost 2 nästa jag längtar till, har t.o.m snöflingorna från Frost tatuerade på armen så då kan man förstå hur mycket jag gillar Frost ;) Men sen längtar jag till alla dessa filmer :D

Svar: wow!!!! Jag har sett Frozen hur många gånger som helst ju! Soulmates! <3
Felicias mode

Marie Bergman

Åhh Lejonkungen, kan knappt vänta! :)

Linnea

åå mycket att se fram emot, disneyfan som man är :)

Svar: hihih kan knappt vänta! :)
Felicias mode

Melanie

Jag ser mest fram emot liveaction-versionen av Mulan. :)

Svar: JA! håller med dig, den kan bli super!!
Felicias mode

Sara Ekman

Ääälskar Disney, ser framemot alla :D

Svar: åååh men jag med!! <3
Felicias mode

anne von porat Veckomagasinet

Jag har sett filmen om Walt Disney superbra

Svar: den måste jag se, tack för tipset!!
Felicias mode

Ceralia

Har alltid älskat Disney. Spännande med en remake på Lejonkungen.
Såg att du också är umebo - kul :)

Svar: Inte ofta man stöter på andra bloggare från Umeå!! :)
Felicias mode

Anna

Hm...svårt...Man älskar ju Disney så kanske Frozen 2...Se om den blir lika bra som första filmen. Spännande!
Annars är min favoritfilm Lejonkungen. :-)

Sofia

Ser mest fram emot Lejonkungen :D

Jennie

Jag gillar en del av dessa nya versioner av disneys filmer, fast de animerade originalen är de bästa.