BOKTIPS - Hemmet

 
Sommarläsningen!!! Mats Strandberg har gjort det igen! Tidigare har jag läst Färjan som jag höjde till skyarna och denna var verkligen ingen besvikelse. Jag har nog inte läst något likande förut så jag nästan sträckläste boken. Och när man spenderar dagarna på villan så var denna bok bra till hands, tog mig två dagar att ta mig igenom boken. Rekommenderar den!! Detta är boken för dig som är ute efter lite kusligare böcker, en bok med lite spänning! 
 
"Välkommen till Hemmet. En kuslig berättelse om kärlek, vänskap och den största skräcken av alla: att förlora kontrollen över dig själv. Joel är tillbaka i småstaden där han växte upp. Han har tvingats bli förälder till sin mamma Monika, som nu ska flytta in på demensboendet Tallskuggan.

På hemmet jobbar Joels barndomsvän Nina. De har inte pratat med varandra sedan tonårens smärtsamma avsked. Monika blir snabbt sämre när hon flyttat in på avdelning D. Hennes utbrott alltmer våldsamma. Och hon tycks veta saker som hon inte borde känna till. Det är nästan som om något okänt tagit över henne.

Nu förs Joel och Nina åter samman för att rädda Monika och sig själva."
 
Ett litet smakprov kan ni hitta här under, en kortfilm har även gjorts på boken. Jag såg denna efter att jag läst boken, men inser att om jag sett den tidigare skulle jag bara velat läsa boken på studs. 
 
boktips - böcker - hemmet - kortfilm - mats strandberg - nordstedts - skräckroman
1
Sanemro

Åh! Vad kul att läsa 😃 Har länge varit på jakt efter nya böcker att köpa och andra bloggare som också skriver om boktips. Så kul och har skrivit upp författarens namn i mina anteckningar! 😃