HEMMAGJORD ISLATTE

 
En dryck jag kommer konsumera mycket av denna sommar. Jag testade att göra min egen islatte för någon vecka sedan eftersom att jag blev så förtjust i Kaffias goda islatte jag drack tillsammans med mamma. Om jag tänkte dricka islatte var och varannan dag kommer det bli ganska dyrt i längden. 
 
Jag ställde in en kanna kaffe i kylen så att det skulle svalna, lag is i ett glas som jag blandade tillsammans med kallt kaffe och mjölk. Om du vill att islatten ska smaka sötare kan man tillsätta socker, jag tyckte dock att denna smakade perfekt utan något socker. För ett lite nyttigare alternativ kan du prova att ha i lite honung som sötningsmedel. Den var perfekt att dricka när solen värmde på balkongen. ♥
Kaffia - balkong - cold brew coffee - iskaffe - islatte - tips
2
Nina

Jag brukar hälla över kaffe i isbitsformar och sätta i frysen, jyst för detta ändamål 😊

Sandra Leone

Älskar iskaffe på sommaren.

Svar: det är det bästa!! <3
Felicias mode