Hemmagjorda burgare & villaliv

Att spendera tid på villan ensam ger mig ett inre lugn. Har spenderat 24h på villan, njutit av god mat, lugnet och ljudet av vattnet som söver en. Man vet att det börjar bli sommar när man kan sitta ute i solstolen till klockan 23 (förståss med en stickad tröja runt sig) och när grillen går varm. Något alla i familjen uppskattar är att grilla om sommaren, så igår kockade jag ihop denna goda burgar-tallrik ni ser lite lägre ner. 
 
 
När jag anlände till villan var det lite kyligt inne så jag tände brasan och försökte få lite värme i stugan. 
 
 
När föräldrarna sedan anlände till villan med alla ingredienser till middagen började jag hacka och göra iordning lite grönsaker och några riktigt goda köttiga burgare. Att göra middag för föräldrarna är något jag gärna gör, efter alla år som de spisat för mig och haft middagen klar efter en jobbig skoldag står jag gärna i köket och experimenterar! ♥
 
 
Resultatet: Vi använde oss av bröd från Fagerudds bageri denna gång, vi har dock planer på att baka eget bröd senare i sommar. Hur gott låter inte det? Vi grillade också aubergine, zucchini och halloumi till! 
 
 
Pappa hade också hämtat efterrätt från bageriet, lite wienerbröd är aldrig fel. Det mumsade vi på efter middagen med varsin kopp kaffe. Mätta och belåtna blev vi. 
 
 
Gårdagens härliga utsikt. Det blåste knappt något på kvällen men några moln kunde man hitta på himlen. Vattnet låg spegelblankt ute på sjön. När man sedan får vakna upp till samma vy, får andas in den friska luften, ja då inser jag hur lyckligt lottad jag är. ♥
cheddarost - efterrätt - fagerudds bageri - halloumi - halloumi burgare - hemmagjorda - koti maista - villaliv - wienerbröd
1
Mamma

Vilken härlig kväll det var och supergoda hamburgare... Mera sådant! 🙂. <3