Felicia tipsar

Tipsdags! Jag har under veckan stött på flera olika grejer jag vill dela med mig av och vad är inte bättre än ett stort inlägg med lite tips. Jag själv älskar när folk tipsar om till exempel böcker eller tv-serier jag aldrig ens hört talas om. Men här kommer 5 tips till er: 
 
1. Tv-serie
 
Ni har väl inte missat det nya tillskottet till Netflix, Santa Clarita Diet med Drew Barrymore i huvudrollen. Det är en ganska komisk serie, med ett inslag av rätt så blodiga scener. Ät inget när ni ser på den haha. Jag varnade iallafall er. Till en början var jag lite skeptisk men ju mer jag såg desto svårare var det att sluta titta. Och jag gillar att Drew är tillbaka, älskar henne!
 
2. Oupptäckt stjärna
 
 
Vi har talang i släktet kan man säga. Mammas kusins dotter Emilia har en så otroligt unik sångröst, jag får ärligt gåshud när jag hör henne sjunga. På youtube kan ni hitta hennes cover på I found av Amber Run. Hon har tidigare haft en cover på Take me to Church som var så himla bra, men verkar som att den är borta för tillfället (hint att den måste upp på youtube, jag älskade den). 
 
 
3. Podcasts
 
Jag vill även tipsa om två podcasts. Måndagsmix drivs av två peppiga tjejer Elin & Isa där de pratar om allt mellan prestationsångest och vänskap till rädslor och hur man får ett drömjobb. Perfekt tidsfördriv på en tråkig söndag. Pepp inför den kommande veckan. 
 
Parterapi är en podcast med Margaux och hennes pojkvän Jacob där det blir mycket prat om den kommande förlosningen, relationsbabbel och babynamn. En mycket intressant podd (fastän jag inte har barn i tankarna) och ger mig oftast ett leende på läpparna när jag lyssnat klart. 
 
4. Instagram-konto
 
Ett av mina favoritkonton på Instagram. Sara Puhto driver kontot Saggysara där hon postar peppiga bilder med bland annat vegansk mat, träning och "instagram vs reality" som hon vill kalla det. Det kan ni se på bilden till höger. Hon vill helt enkelt visa hur en kropp verkligen ser ut. Hon, som flera andra, har lidigt av psykisk ohälsa och försöker nu peppa andra. Glömde jag att nämna att hon även är från Finland men för tillfället är bosatt i Singapore. FÖLJ! 
 
5. Spotify-playlist
 
Jag har den bästa plugg-spellistan. Jag kan inte lyssna på "vanlig" musik när jag försöker fokusera eller när jag ska läsa, så jag har då utformat en playlist med instrumentalisk musik från filmer. När jag sitter i skolan behöver jag något som stänger ut ljudet och denna playlist är perfekt. Ni kan hitta den HÄR
amber run - cover - drew barrymore - emilia näsi - instagram - måndagsmix - netflix - parterapi - playlist - pluggmotivation - podcast - psykisk ohälsa - saggysara - santa clarita diet - sara puhto - spotify - tv-serie - vegan
1
Isabel Bjon

woaw vilken mäktig röst!