På Scandic Plaza

God kväll! Även denna kväll har jag passat på att leva lite lyxigt. Familjen hade planerat in en IKEA-resa och även en hotellvistelse på Scandic Plaza denna helg och jag hade verkligen saknat dem och i fredags mötte upp dem när bussen anlände i centrum. Vi har unnat oss god mat och man kan säga att vi har levt i nuet. Så underbart! Glömma alla bekymmer som uppstått under veckan och bara sitta och prata minnen med familjen. 
 
 
Och hur vackert är inte Scandic Plaza? När man kommer in möts man av en vacker "bal-trappa" i entrén. Trappan är klädd i små fairy lights som ger en lyxig finish på det hela. 
 
 
I loungen kunde man hitta mysiga färgglada fåtöljer, en öppen eld och vackra målningar. Så mysig stämning!
 
 
Passade även på att fota en dagens outfit, jag körde på en simpel outfit med skjorta och mina bekvämaste jeans. Inte ofta jag använder skjortor, men ikväll fick den åka på. 
 
 
Vi käkade sen middag inne på deras restautang. De hade ett brett utbud av maträtter, allt från soppor till långbakad grissida och burgare. 
 
 
Jag tackar inte nej till en burgare när jag hittar den på menyn. Jag körde på deras bön- och svampburgare med lökringar och pommes frites. Så himla gott ska jag säga. Mamma valde också att äta burgare men hon valde den med kött och syster provade deras risotto med pumpa. Det var också en 10-poängare minsann. Vi satt där ett bra tag och njöt av maten och varandra. 
Dagens outfit - IKEA - Scandic Plaza - Umeå - bön- och svampburgare - hamburgare - lökringar - middag - pommes frites - risotto - weekend