När ångesten försvinner

Det finns inget bättre sätt att börja dagen på enligt mig än en cykeltur längs vattnet. Så underbart. Denna vecka har varit tuff psykiskt för mig. Vardagarna har kretsat kring skolan, det har varit grupparbete, föreläsningar, gruppövningar, lärare som inte vill hjälpa och tentaplugg. Jag får lätt skuldkänslor av att höra hur mycket mina klasskompisar pluggar vilket gör att jag helt stänger av och kollar serier hela kvällen för att försöka skjuta bort de känslorna. Det har även funnits dagar denna vecka när jag infunnit mig i skolan innan klockan åtta för att försöka få in så mycket plugg som möjligt. Jag kan bäst plugga tidigt på morgonen. Som jag skrev tidigare, de sista veckorna i maj kommer inte vara en dans på rosor. 
 
Men idag vaknade jag upp av att solen sken in genom fönstret och även på ett relativt gott humör. 
 
Jag hoppade i träningskläderna för att börja dagen med en lång cykeltur. Jag cyklade förbi Nydalasjön för att njuta av naturen och ljudet av vattnets vågor. Jag blir så fascinerad över hur lugn jag blir av naturen. Bara att infinna mig nära vatten ger mig positiv energi och jag kände att alla tankar och all ångest som min kropp har burit på denna vecka försvinner. Det var magiskt.
 
 
Detta är något jag måste göra oftare, bara sitta längs vattnet, ta några djupa andetag och fundera. Och fördelarna med att man går ut tidigt är att det finns ingen som stör, det var öde (förutom två joggande tjejer) längs den grusade vägen. 
 
 
Jag gillar dessutom alla fina namn de har på rastplatserna. Jag bänkade mig längs Kärleksudden och även Kärleksviken. Helgens nya rutiner. Och att jag dessutom får in lite motion är ju bara ett plus. ♥
 
Med detta inlägg vill jag önska er en underbar lördag. Njut av det fina vädret, kanske ta en sväng längs vattnet om ni har tillgång till det eller gå en skogspromenad. Helst utan musik i öronen och verkligen försöka lyssna på naturen! 
Umeå - kärleksudden - naturen - nydalasjön