Risnudlar & Oatly

 
Vid det här laget tror jag att ni insett att jag experimenterar med olika grytvariationer. Jag får inte nog. Min nya favorit är en gryta med Oatlys iMat och aubergine. Jag hade inte smakat aubergine tidigare men om man steker den är den hur god som helst. Och det gjorde denna gryta till en succé! 
 
Allt du behöver till denna gryta är risnudlar, paprika, svarta bönor, rödlök Oatlys iMat, morötter och palsternacka. Stek rotsakerna, paprikan, auberginen och löken först innan du tillsätter matlagningsbasen och de svarta bönorna. Sedan låter du det puttra en stund på spisen, sen är den klar att ätas. Självklart kan du byta ut risnudlarna mot någon annan kolhydratrik källa såsom ris eller vanliga nudlar är en favvo för mig! ♥
Oatly - aubergine - gryta - havrebas - ica - imat - mat - matlagning - matlagningsgrädde - middag - middagstips - risnudlar - vår kokbok
1
Jennifer

Låter gott! Ska definitivt spara det här blogginlägget så att jag har inspiration nästa gång matinspon tryter. Försöker äta mer vegetariskt och det är ser mumsigt ut :)

Svar: åh men så kul!! Ja, du måste testa!!! Havrebasen ger den en helt annan smak än vad vanlig matlagningsgrädde gör! :)
Felicias mode