den femte november

Godmorgon! Har kickat igång denna söndag med en ansiktsmask, bra och stadig frukost samt två koppar kaffe. Det är tentaplugg som gäller idag och måste komma igång så fort som möjligt. Allting fungerar bättre med en lugn och bra morgon. 
 
I veckan har jag varit helt sänkt av en förkylning, huvudet har varit trött, jag har känt mig yr, snuvig som bara den och i torsdags orkade jag knappt gå hem från skolan eftersom att min kropp skrev av utmattning. Jag vet inte när jag var såhär sjuk sist! Jag brukar ha tur runt influensasäsongerna, den brukar på något sett alltid hoppa över mig. Men inte denna gång. Så i helgen har jag försökt vila upp mig, kollat på film efter film, serie efter serie. Druckit massa te och kaffe för att försöka bli piggare och helt enkelt tyckt synd om mig själv. 
 
Igår kväll var jag dock så trött på att sitta inne så jag cyklade iväg till en klasskompis för lite vinkväll med brie och massa kex. Så himla gott. Också skönt att få komma ut lite och träffa lite människor. Så vi snackade och drack lite vin ett par timmar, spelade lite spel och kollade någon film som gick på tv. Supermysigt! Dock kände jag att förkylningen fortfarande var i kroppen eftersom jag fortfarande var hängig.
 
 
Jag har sett flera animerade filmer denna helgen, bland annat Anastasia. En film som varit min favorit så länge jag kan minnas. VI hade den även på VHS på den tiden det var aktuellt. Så skönt att bara ligga i sängen med en kopp kaffe och sjunga med till Once Upon a December. ♥
 
Idag ska jag då försöka plugga lite till morgondagens omtenta. Det är ingen stor en så jag behöver nog endast repetera ett par saker nu på förmiddagen. Jag föredrar att få gjort allt nödvändigt från morgonen så att jag kan ha kvällarna lediga. Kanske jag ska försöka ta mig ut på en liten promenad också, jag känner hur styv jag är efter att ha varit sängliggande nu i flera dagar. 
 
Hoppas ni haft en grym vecka och helg! Kramar! ♥
 
Anastasia - animation - förkylning - kaffe - vinkväll
3
Miss Baby Peaches

Åh, jag älskar filmen Anastasia!

Svar: då är vi två, älskar den!!! <3
Hemma Hos Felicia

Film&serier bloggen

Anastasia, den har jag nog aldrig sett på förut, inte ens när jag var liten!

Svar: ojjj, du har missat något!! Du måste se den!! :D
Hemma Hos Felicia

Joanna-livet med Aspergers syndrom & Bipolär sjukdom typ 2

Så härligt

Svar: inte att vara sjuk, men en kopp kaffe och film är härligt!
Hemma Hos Felicia