Hälsorelaterat - podcast

Nu när höstmörkret praktiskt taget tar över vår vardag, vi blir tröttare och orkeslösa, motivationen minskar och allt vi vill göra är att ha ett Friends marathon och mysa i sängen är det lätt hänt att vi vill ha det simpelt. Snabba varmmatsrätter, lite gofika, kanske någon pepparkaka eller två och kaffe i mängder. Jag erkänner att jag också faller dit ibland, man orkar helt enkelt inte alltid kocka ihop den bästa måltiden. Men för att hålla mig motiverad till att fortsätta äta hälsosamt lyssnar jag på hälsorelaterade podcast, blir alltid så peppad och full med nya idéer! 
 
Här tipsar jag nu er om fyra avsnitt som är hälsorelaterade som jag tycker att ni kan lyssna på: 
 
 
Vegopodden har släppt två grymma avsnitt ni bara måste lyssna på. Ett avsnitt med Pernilla Berg som är nutritionist som tacklar sanningar och myter om vegansk kost. Jag lärde mig så himla mycket, ett riktigt lärorikt avsnitt. Ett annat avsnitt med Renée Voltaire som är entreprenör och matorakel som bland annat producerar egna matprodukter berättar lite om hur hon började sitt företag. Pepp till 100%.
 
 
Och två avsnitt med tarmflora som tema. Dietistpodden har släppt ett avsnitt om FODMAP, en kostbehandling vid IBS som just nu har blivit allt mer vanligare. Lova Molin intervjuar Sofia Andersson som är diestist och expert på just FODMAP. Väldigt bra information, alla ni där ute som har IBS eller tror att ni kanske har det måste lyssna på avsnittet. Ni kommer tacka mig! Food Pharmacy tacklar också en läsarfråga om IBS, går in på djupet med svåra fibrer, bakterier, oro och stress. Faktorer som påverkar din IBS. Avsnittet heter Låt det onda komma ut
 
Hoppas att ni hittar något avsnitt som intresserar er! ♥
Pernilla Berg - Renée Voltaire - dietistpodden - fodmap - food pharmacy - ibs - podcast - tarmflora - vegopodden
1
Jenny

Vilka bra poddtips 😃