RISGRYNSGRÖT

Nu är risgrynsgrötssäsongen igång, jag hurrar! Jag älskar nämligen risgrynsgröt och det är något jag gärna äter runt jul och julafton. Men iår kickade jag igång lite tidigare, fick nämligen ett sug i helgen och var tvungen att stilla det. Så igår ställde jag mig i köket och lekte tomtemor medan jag lyssnade på min höstiga spellista (som ni kan hitta HÄR). 
 
 
Och det är ju så enkelt att göra risgrynsgröt också. Det du behöver för 2 personer är : 
 
1 dl grötris eller rundkornigt ris
3 dl vatten 
3-4 dl mjölk
salt
kanel och socker
 
Koka riset och saltet på svag värme under lock i ca 10 minuter, tillsätt sedan lite extra vatten och mjölken. Rör sedan om och låt det koka under lock i ca 40 minuter på svag värme. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. ♥
 
 
Detta år blev jag riktigt nöjd med min gröt. Jag fick den till en bra konsistens och den smakade juligt. Underbart! 
Julafton - christmas - julrecept - pepparkaka - recept - risgrynsgröt - vinter
6
Joanna-livet med Aspergers syndrom & Bipolär sjukdom typ 2

Så gott

Svar: verkligen!! :)
Hemma Hos Felicia

Anna ML Holm

Åh, vad mysigt! Älskar risgrynsgröt...

Svar: jag med, min favorit i juletider!! :D
Hemma Hos Felicia

Felicia

åh vad gott

Svar: älskar!! <3
Hemma Hos Felicia

Erica

Åh, risgrynsgröt är ju så otroligt gott! :D

Svar: min favorit!!
Hemma Hos Felicia

ISA

Åhhh jaaa! Nu är det officiellt ok att börja alltså?! Satsigt dock att göra egen, ska köpa en korv snart tror jag! Hurra, med massa kanel <3

Svar: hahah jo, jag tycker att det är okej! Men jag tröttnar aldrig på julmaten!! :D
Hemma Hos Felicia

Joanna-livet med Aspergers syndrom & Bipolär sjukdom typ 2

så gott är besatt av de just nu:P