About thoughts

"The best thing about thoughts is that you can change them in an instant"
 
En kommentar jag fick häromdagen. Jag vaknade upp och kände mig lite grå och disträ, det var mycket "jobbiga" saker som behövde göras i skolan och jag ville verkligen inte ta itu med någonting, bara krypa ner under täcket igen och sova några timmar till. Jag tror också jag har dragit på mig något virus, kroppen och huvudet känns så tung och har knappt någon ork vilket kan vara en stor bov till varför jag kände mig lite nere. 
 
Men då när jag skrollade igenom mitt instagram-flöde stötte jag på denna kommentar, "the best thing about thoughts is that you can change them in an instant". Och det blev liksom en liten tankeställare för mig. Varför ska jag ligga här i sängen och tänka negativa tankar om mig själv eller om den kommande veckan? Varför vara negativ när jag kan försöka turn my thoughts around? Så istället för att dra täcket över huvudet så hoppade jag in i duschen, gjorde mig iordning och gjorde frukost samt bryggde två koppar kaffe för att verkligen komma igång med dagen. 
 
Och vips infann jag mig i skolan, kanske inte den positivaste Felicia man beskådat men de negativaste tankarna var borta och ersatta med lite positivitet och pepp. Jag jobbade ett par timmar med några debattfrågor innan det var dags för lunch. Så glad att jag fick mina tankar till det positiva och att jag orkade ta mig till skolan. Ibland måste man ge sig själv en liten push! 
 
Med detta inlägg vill jag bara säga att du inte ska haka upp dig på det negativa, du kan alltid försöka vända dem. Ja, det kan vara lite svårare ibland men ge inte upp. När man kommit igång med dagen känns det mycket bättre. Ett tips är att börja dagen med en dusch. Det gör att jag känner mig fräsch samt som en ny person. Jag spolar helt enkelt bort de negativa tankarna. Lämna dem där i duschen medan du fortsätter med din dag! 
 
Ta hand om er hörni! ♥
 
 
psykisk hälsa - psykisk ohälsa - tankar